To jste ještě neviděli. Nadšenec nacpal do Škody Yeti motor z Audi RS3

Přidat na Seznam.cz

Škoda Yeti, prodávaná v letech 2009-2017, není prvním modelem, který vás napadne, když se řekne výkon. Tento konkrétní exemplář však dokáže nechat moderní sportovní vozy zapadnout prachem díky vyladěnému pohonnému ústrojí pocházejícímu z Audi RS 3 Sportback, konkrétně z generace 8P, která debutovala v roce 2010, píše server CarScoop.

Pod „kůží“ má tato skromná škodovka motor, převodovku, brzdy a snížené odpružení transplantované z mohutného Audi RS3. Použitý přeplňovaný pětiválcový motor 2,5 TFSI s najetými 64 374 km byl hardwarově i softwarově vyladěn a na dynamometru dosahuje výkonu 485 koní. Výkon je přenášen na všechna čtyři kola prostřednictvím přemapované dvouspojkové převodovky DSG.

Exteriér, který vychází z faceliftovaného modelu Yeti z roku 2015, jen málo naznačuje, co se skrývá pod ním, pomineme-li kola z lehkých slitin Audi S3, zjevně snížené odpružení a dvě oválné koncovky výfuku trčící ze zádě. Karoserie je lakována šedým odstínem Carpathion Grey od Range Roveru. Subtilní bodykit zahrnuje černě lakovaný splitter, mřížku chladiče, boční prahy, zadní nárazník Monte Carlo a poněkud nevkusný zadní spoiler, nakonec byly odstraněny střešní ližiny a znaky Škoda.

Uvnitř jsou kožená sportovní sedadla z Audi S3, zatímco volant s plochou spodní částí, přístrojová deska, hlavice řadicí páky a pedálová skříňka pocházejí z RS3. Středová konzola byla odstraněna a nad ovladači klimatizace je umístěn špatně padnoucí modul infotainmentu MMI předchozí generace Audi. Nakonec je zde zakázkové semišové obložení střechy a některé ukazatele na sloupcích.

Unikátně upravený Yeti bylo nabízeno k prodeji s vyvolávací cenou 25 995 liber (v přepočtu cca 779 000 Kč). To se může zdát na levné SUV z minulého desetiletí příliš, ale tato škodovka má do sériové podoby daleko. Majitel tvrdí, že na stavbě strávil tři roky a utratil spoustu peněz.

Zdroj: carscoop.com