Tlačítka na volantu slaví comeback. Proč Volkswagen opouští dotykové plochy?

Přidat na Seznam.cz

Thomas Schäfer, generální ředitel společnosti Volkswagen, zveřejnil na svém profilu na síti LinkedIn zajímavý příspěvek, ve kterém popisuje budoucí cíle značky. A to včetně návratu ovládání tlačítky na volantu a deseti nových elektromobilů, které budou uvedeny na trh do roku 2026 a pokryjí tak široké spektrum segmentů, jak uvádí server Motor1.com.

Konkrétněji Schäfer napsal: „Zostřujeme naše portfolio a náš design a navíc vytváříme novou jednoduchost ovládání našich vozidel. Vracíme například tlačítkový volant!“ a dodává: „To je to, co zákazníci od VW chtějí.

Dotykové ovládání na volantu se objevilo poprvé v Golfu sedmé generace před třemi lety a poté si našlo cestu i do dalších modelů německé automobilky. Tento prvek byl ostře kritizován recenzenty a majiteli vozů Volkswagen, což nakonec přimělo společnost uznat jej jako chybu. Ačkoli dotykové displeje integrují stále více funkcí, většina lidí se shoduje, že pro specifické operace je důležitá hmatová zpětná vazba, takže tlačítka a otočné voliče jsou nejlepší volbou pro volanty a ovládání klimatizace, protože umožňují řidiči sledovat vozovku.

Dá se odhadovat, že nadcházející facelift současného Golfu, který se očekává v roce 2023, bude jedním z prvních modelů, který se vrátí k tlačítkům na volantu spolu s větší dotykovou obrazovkou infotainmentu. Bohužel se zdá, že rovněž ostře kritizovaný posuvný dotykový ovladač, který se nachází v několika modelech koncernu Volkswagen, pro ovládání klimatizace a hlasitosti si své místo na středové konzole obhájí. Podobné změny očekáváme v blízké budoucnosti i u dalších modelů značky.

Do pěti let deset nových elektromobilů

Kromě zpráv o změně volantu Schäfer potvrdil, že Volkswagen uvede do roku 2026 na světový trh deset nových elektromobilů, které zavítají napříč všemi segmenty. Mezi nimi očekáváme malý a cenově dostupný model ID.2, který dostane sourozenecké modely od Škody a Cupry. Dalším již potvrzeným modelem je faceliftovaný ID.3 a výkonnější hot hatch s označením GTX, který přijde v roce 2023. V plánu je také sériová verze sedanu ID.Aero, který má konkurovat Tesle Model 3. A konečně lze předpokládat, že německá značka uvede na trh další elektrická SUV všech tvarů a velikostí, včetně menšího modelu, který bude sedět pod ID.4.

VW bude rovněž prosazovat digitalizaci, a to nejen uvnitř budoucích vozidel, ale v rámci „celé cesty k zákazníkovi“. To znamená, že prodejci si sice zachovají svou roli, ale stále více kupujících bude mít možnost dokončit celý proces pořízení vozidla online, což se již děje v Německu, Francii a Itálii.

Zdroj: motor1.com