Test vozu BMW iX 2022. Šlape Tesle na paty ve všech směrech

Přidat na Seznam.cz

BMW iX skutečně jedním z nejlepších elektromobilů, které jsou nyní v prodeji, a co se týče technického pokroku, rozhodně se vyrovná vozu Porsche Taycan, píše server EVO.

Jedná se o plně elektrické SUV velikosti auta BMW X5, které bylo navrženo od základu. To je zřejmé hned po otevření dveří, protože nejenže je podlaha v celé kabině zcela rovná, ale na prazích dveří je hrdě vidět strategické použití uhlíkových vláken v podvozku iX, i když ne v takové míře jako u i3.

Interiér je však naprostým mistrovským dílem designu a detailů. Jeho minimální design, který není u moderních elektromobilů neobvyklý, není definován tím, co v něm chybí, ale těmi několika málo integrovanými prvky a jejich ohromující kvalitou. Dominantním prvkem interiéru je zakřivený displej, umístěný mimo čalouněnou palubní desku na držácích. Stejně fascinující jsou i materiály, materiál podobný kůži na rostlinné bázi je měkký a lesklý a v kombinaci s kontrastní látkou vytváří v interiéru atmosféru, která se nepodobá žádné konkurenční.

Nová rozhraní BMW v rámci zakřiveného displeje jsou velmi náročná na funkce a vyžadují určitý čas na pochopení, ale je to systém, který po nastavení podle vašich individuálních preferencí rychle ustoupí do pozadí. Kritické je, že všechny klíčové prvky jsou přístupné na skupině ovládacích prvků na středové konzole, která stále obsahuje hlavní ovladač s klikacím kolečkem a doplňkové ovládací prvky a zkratky.

Model iX je k dispozici ve třech provedeních, základní model xDrive40, který spojuje kombinovaný výkon elektromotoru 321 k s akumulátorem o kapacitě 71 kWh, vrcholný model xDrive M60 s výkonem 610 koní a model xDrive50 s výkonem 516 koní. Oba modely 50 a M60 jsou vybaveny větším akumulátorem o kapacitě 105 kWh, což jim dává odhadovaný dojezd přibližně 600 km za nejlepších podmínek.

Při jízdě působí xDrive50 naprosto bezproblémově díky vynikající kalibraci plynového i brzdového pedálu, které jsou přirozené a citlivé. Řízení má sice rychlý převod, což je ještě přehnanější díky natáčení zadních kol, ale rychle si na něj zvyknete a díky dobré boční kontrole iX nikdy nepůsobí nekontrolovaně nebo neohrabaně.

V žádném případě se nejedná o Porsche Taycan, je prostě příliš velké a těžké na to, aby bylo tak zábavné, ale je velmi schopné a nikdy nepůsobí tak neohrabaně, na to, že má 2,5 tuny. Když k tomu připočteme jeho neuvěřitelnou kultivovanost díky schopnosti izolovat zdroje hluku, je z něj skvělý luxusní vůz, nejen skvělé luxusní SUV.

Dalším z velkých čísel modelu iX je jeho cena, která začíná na 2 milionech korun za základní model 40 s baterií o kapacitě 71 kWh a dojezdem kolem 400 km. Pokud však přejdete na verzi 50 M Sport s přijatelnějším dojezdem 600 kilometrů, přijde vás na zhruba 3 miliony korun. Za M60 si můžete připlatit dalších 440 000 korun. Standardní výbava je slušná, ale pro elektrochromatickou skleněnou střechu, laserové světlomety nebo muziku Bowers and Wilkins budete muset sáhnout do seznamu příplatkové výbavy.

Zdroj: evo.co.uk