Test automobilu Kia EV6 GT-Line s pohonem všech kol modelové řady pro rok 2022

Přidat na Seznam.cz

Nový elektromobil Kia si vytváří vlastní identitu, která je odlišná od jeho sourozence Hyundai Ioniq 5, píše web Car and driver.

Kia EV6 se na americkém trhu objeví ve třech výbavových stupních: Varianty Light RWD za v přepočtu 944 000 korun jsou vybaveny baterií o kapacitě 58,0 kWh a výkonem 167 koní ze zadního motoru; verze Wind RWD za cenu v přepočtu 1 100 000 korun a GT-Line RWD za v přepočtu 1 200 000 korun jsou vybaveny baterií o kapacitě 77,4 kWh a výkonem 225 koní ze stejného motoru. Verze GT s výkonem 576 koní má přijít později.

Model GT-Line AWD s výkonem 320 koní má úplně stejné specifikace jak pro evropský trh, tak pro ten americký.

Když se k EV6 přiblížíte, kliky dveří se automaticky vysunou. Ačkoli byl rozvor oproti Hyundai Ioniq 5 zkrácen o asi 10 centimetrů, je v porovnání s celkovou délkou stále dlouhý. A to znamená velkorysý vnitřní prostor vpředu i vzadu. K dispozici je i zavazadlový prostor, ale pod kapotou najdete místo plně obloženého zavazadlového prostoru středně velkou plastovou schránku.

Sedadla jsou pohodlná a jsou potažena přilnavým černým mikrovláknem se světle šedými pruhy. Na opěradlech sedadel se nachází chytrý USB port pro cestující vzadu, kteří si sami užívají dostatek prostoru. Na plovoucí středové konzole se nachází tlačítko start/stop, kulatý volič převodovky a bezdrátová nabíječka telefonu. Před řidičem se rozprostírají dvě obrazovky, z nichž prostřední je dotyková. Volant má futuristický dvouramenný design. Tento interiér se nesnaží napodobovat konvenční automobily, naopak zdůrazňuje, že EV6 je něco jiného.

Audiosystém značky Meridian zní skvěle. Vzhled a provedení navigačního systému ani struktura menu informačního a zábavního systému nejsou však ničím zajímavým.

Výkon 320 koní a točivý moment 446 N.m modelu GT-Line AWD zajišťují okamžitou odezvu na plynový pedál a je v něm dostatek síly na to, aby se příval výkonu nezastavil. Sprint na stovku zvládne za 4,5 sekundy. Řízení je přesné, náklony karoserie jsou malé a přilnavost k vozovce je s 0,86 g dobrá. Tento vůz působí lehčím dojmem, než je jeho pohotovostní hmotnost 2100 kg. Brzdy jsou silné a snadno se dávkují, přičemž síla zpětného brzdění se nastavuje pádly na volantu. A v tiché kabině jsme nezaznamenáte žádné vrzání a drnčení.

Vůz EV6 AWD má mít dojezd 440 km. Při rychlostech kolem 130 km/h z něj s trochou štěstí vymáčknete 320 kilometrů. Takový dojezd je na elektromobil dobrý, ale hru nezmění.

Alespoň 800voltová architektura a možnost rychlého dobíjení stejnosměrným proudem o výkonu 350 kW by měly umožnit rychlé dobíjení; Kia slibuje „téměř 110 kilometrů navíc za méně než pět minut nabíjení“ a možnost dobití z 10 na 80 % za méně než 18 minut.

Kia EV6 je samozřejmě vybavena sadou asistenčních systémů, které fungují dostatečně dobře, poskytují užitečnou zpětnou vazbu, ale nesvádějí vás k falešnému pocitu bezpečí. Dlouhé cesty jsou díky tiché kabině příjemné a nezaznamenáte žádné vrzání a drnčení.

I vzhledem k tomu, že na trhu přibývá elektromobilů, je Kia EV6 velmi atraktivní nabídkou. Kombinuje kvalitu provedení pro masový trh se sportovním vzhledem Tesly Model 3 a je mnohem atraktivnější než VW ID.4 a Audi Q4 e-tron.

Zdroj: caranddriver.com