Tesla má v německé továrně vážné problémy s kvalitou výroby. Ani vypnutí nepomohlo

Přidat na Seznam.cz

Elon Musk nedávno přiznal, že nová továrna v německém Grünheide na předměstí Berlína, která byla uvedena do provozu teprve před několika měsíci, je jako obrovská spalovna peněz, píše server eFahrer.

Chtěl tím říci, že továrna v současné době pracuje se značnou ztrátou, ale domnívá se, že problémy jsou způsobeny nedostatkem bateriových článků a narušením dodavatelských řetězců kvůli uzavřeným čínským přístavům. Musk si samozřejmě nevymýšlí, ale neřekl celou pravdu. Německá továrna Gigafactory má ve skutečnosti také velké problémy s kvalitou.

Přestože továrna Gigafactory v Berlíně a Brandenburgu není v provozu ani čtyři měsíce, situace zašla tak daleko, že si v červnu vyžádala téměř dvoutýdenní nucenou odstávku. Oficiální důvod? „Optimalizace pracovních procesů“.

Automobilka se tímto eufemistickým termínem snažila zamaskovat skutečnost, že jeden z obřích lisů vyrábějících zadní rámový segment Modelu Y (Tesla tyto stroje nazývá Giga Press) produkuje až šedesát procent nevyrobených dílů.

Téměř dvě třetiny karoserií skončily ve šrotu, který se hromadil v okolí továrny a v kontejnerech, a Tesla tím prokázala medvědí službu svým fanouškům, kteří začali zmetky fotit a zveřejňovat na sociálních sítích.

Po červnovém uzavření mělo být všechno jinak. Výroba měla být po „optimalizaci“ a doladění vylepšena, ale zdá se, že to není tak jednoduché. Lis pracuje lépe, ale počet zmetků ve výrobě se snížil jen asi o deset procentních bodů. To znamená, že v současné době končí v kontejnerech na šrot jen asi polovina všech vyrobených karoserií.

Tím však starosti inženýrů Grünheide nekončí. Tesla v současnosti vyrábí Model Y v Německu výhradně ve verzi Long Range, ale zpočátku sjížděly z linky i výkonné verze Performance. Zaměstnanci ani zákazníci je tak brzy neuvidí. Důvodem jsou některé nedefinované problémy s výkonnějšími pohonnými jednotkami.

Navzdory problémům jsou ambice Tesly na domácí půdě Volkswagenu značné. Do října by se měla výroba zvýšit na 600 vozů denně, ale kvůli nedostatku personálu by měly výrobní pásy běžet pouze v týdnu, takže zatím hovoříme o 3 000 vozech týdně. Po novém náboru, který je naplánován na srpen až říjen, by továrna Gigafactory měla poprvé běžet na třísměnný provoz, ale je otázkou, kdo a kdy vyřeší skutečnost, že polovina těles jsou stále zmetky.

Zdroj: efahrer.chip.de