Tesla má obrovský problém. Řidiči si stěžují na dojezd vozů Cybertruck

Přidat na Seznam.cz

Nejnovější vůz společnosti Tesla má velký problém. Řidiči si stěžují na to, jaký má Cybertruck dojezd, píše portál Futurism.

Cybertruck po velmi dlouhém trápení, mnoha oznámeních, problémech a prodlouženém uvedení na trh konečně dorazil. V současné době se Cybertruck prodává pouze ve Spojených státech a Kanadě. Jelikož tomu tak je, znamená to, že musel projít crash testy a dopadl v nich pozitivně, protože nikdo nezpochybnil jeho právo být na silnicích. O velké vozy však v USA není nouze – Američané mají ostatně pick-upy ve velké oblibě. V Česku a v Evropě obecně se s Cybertruckem, se pravděpodobně nesetkáme. Tady je důvod. Není žádným tajemstvím, že Cybertruck je extrémně diskutované vozidlo, které bude v automobilovém světě vždy rozdělujícím tématem – a to z mnoha důvodů, nejen designových.

Od uvedení vozu společnosti Tesla na trh uběhla již nějaká doba a my se můžeme dozvídat další a další podrobnosti o tom, jak celá věc vypadá z pohledu nezúčastněných osob – tedy jednoduše řidičů, kteří se rozhodli Cybertruck koupit. Ukazuje se, že velkým problémem je… dojezd tohoto vozu, což je naprosto zásadní a klíčová věc.

Dojezd v Cybertrucku je neúspěch? Znepokojivé zprávy od řidičů
Dva členové fóra Klubu majitelů vozů Cybertruck najeli se svým vozem Cybertruck již více než 16 000 kilometrů. Jedná se o model Cybertruck s pohonem všech kol, který měl v době dodání na tachometru 116 km. Dne 15. ledna překročil tachometr hranici 16 000 km. Udělali důkladnou reportáž o tom, jaké to bylo jezdit s Cybertruckem v praxi – a nejvíce je zaujal dojezd.

Hned na začátku se objevila řada informací o tom, že skutečný dojezd je téměř o 20 % nižší, než uvádí společnost Elona Muska. Z analýzy dvou řidičů nové Tesly to vychází ještě hůře. Cybertruck vybavený terénními pneumatikami údajně téměř 515 km. Na papíře je to na současné poměry elektromobilů docela působivý výsledek, ale je tu jeden problém – podle uživatelů Cybertruck Owners Clubu ujel jejich vůz maximálně 331,5 km s plnou baterií a 264 km s baterií nabitou na 80 %. Tyto výsledky jsou již mnohem horší a je třeba poznamenat, že celý test probíhal za poměrně příznivých podmínek – vůz jel konstantní rychlostí 112 km/h a venkovní teplota se pohybovala kolem 7 stupňů Celsia.

Dotyčný Cybertruck ujel přibližně 70 % kilometrů po dálnicích a zbylých 30 % po městských komunikacích. Během prvních 10 000 ujetých kilometrů se uskutečnila také jedna delší cesta autem v délce více než 2 500 kilometrů. Průměrná spotřeba energie po ujetí 9 944 kilometrů činila 599 Wh/km. Při úsporné jízdě po městě klesla hodnota účinnosti na obrazovce na pouhých 290 Wh/mi a při jízdě po dálnici občas vyskočila až na 900 Wh/mi. Co si o tom myslíte vy?

Zdroj: Futurism