Těšíte se? Další „Oktávka“ má být elektrická. Známe první detaily, jen cena vás nepotěší

Přidat na Seznam.cz

Mladoboleslavský výrobce chce svou chystanou elektrickou ofenzívou oslovit novou klientelu, ale pokud se blíže podíváme na odhadované ceny, vypadá to, že tak trochu hází přes palubu i stávající zákazníky, kteří hledají nadstandardní prostor a užitné vlastnosti za rozumnou cenu.

Právě v souvislosti s touto změnou má přijít nový model Fabia. Jeho nástupce má být již napájen z baterie a tomu bude odpovídat i cenovka mezi 520 000 Kč – 650 000 Kč. A to za základní model! Elektrická Škoda Octavia iV na tom pravděpodobně nebude ani o špetku lépe.

Aby nedošlo k omylu, je třeba následující informace samozřejmě brát s rezervou. Chystaný nástupce současné Octavie na baterie se objeví nejdříve v roce 2026, a než se tak stane, přijde na trh nejdříve modernizovaný současný vůz. Elektromobilita je však pro VW, a tím i pro ostatní značky koncernu, prioritou a zdá se, že Němci z této cesty nehodlají ustoupit ani o píď.

Zda je to v současné složité geopolitické a především ekonomické situaci v Evropě a ve světě rozumná myšlenka, se dnes nedozvíme. Je možné, že plány Volkswagenu jsou správné a že na nich společnost vydělá. Bez ohledu na výsledek se však zdá, že kvůli extrémně rostoucím cenám skupina a její dceřiné společnosti příliš nemyslí na motoristy, kteří mají hlouběji do kapsy.

Co jiného si myslet o Fabii, která bude se svou základní cenou (zřejmě) atakovat hranici 650 000 Kč, zatímco současný vůz nestojí ani 13 tisíc a ještě před několika lety tento model začínal pod hranicí cca 250 000 Kč.

Při nedávném představení konceptu Vision 7S vyzpovídal web Edison Media nového šéfa mladoboleslavské společnosti Klause Zellmera a podařilo se mu vyšťourat i další zajímavé informace.

Podle jejích zjištění bude pátá generace Octavie s přídomkem iV plně elektrická a postavená na zcela nové platformě SSP (Scalable Systems Platform). Tento podvozek bude s největší pravděpodobností pracovat s napětím 800 V a umožní tak nabíjení s výkonem až 200 kW.

Výkon nové Octavie by se měl pohybovat kolem 150 kW (204 koní), maximální rychlost bude omezena na 160 km/h a díky upravené aerodynamice i pokročilejší konstrukci by se průměrná spotřeba měla pohybovat kolem 15 kWh na 100 km. V kombinaci s bateriemi s využitelnou kapacitou kolem 80 kWh by to mělo stačit na dojezd 600 kilometrů.

Design vozu přebírá mnoho detailů a prvků z výše zmíněného konceptu Vision 7S a Škoda plánuje uvést na trh současně se sedanem/liftbackem i kombi. Jeho užitné vlastnosti příliš neutrpí, maximální objem zavazadlového prostoru se pohybuje kolem 1800 litrů, ale ceny budou poněkud divočejší.

Server Edison Media uvádí, že nová Škoda Octavia iV bude stát od 35 do 45 tisíc eur (v přepočtu cca 875 000 Kč – 1,2 milionů Kč), přičemž nejdražší bude sportovní verze RS s výkonem 220 kW (299 koní).

Zdroj: edison.media