Taxislužba Uber už nebude moci jezdit v Bruselu. Další rána pro společnost v Evropě

Přidat na Seznam.cz

Po šesti letech soudních sporů padl verdikt: společnost pro přepravu cestujících již nebude smět působit v Bruselu. Rozhodnutí se týká 2000 řidičů, píše deník nieuwsblad.be.

Rozhodnutí odvolacího soudu v Bruselu donutilo Uber k 26. listopadu pozastavit veškerou činnost v tomto městě. Jedná se o bitvu, která trvá již více než šest let, poté, co v roce 2015 podala místní společnost Taxis Vert žalobu.

Podle společnosti Taxis Vert nebyla služba Uber Pop v souladu s platnými právními předpisy. V důsledku žaloby pak Uber své služby reformoval a od té doby spolupracuje pouze s řidiči s profesní licencí. Protiopatření společnosti Uber však aktivitu soudu neutišila a ten nyní rozhodl, že příkaz k zastavení činnosti vydaný v roce 2015 se vztahuje i na řidiče pod licencí pracující pro společnost Uber.

Laurent Slits, generální ředitel společnosti Uber v Belgii, vyjádřil své zklamání v ostrém prohlášení: „Toto rozhodnutí je založeno na zastaralých předpisech, které vznikly před příchodem chytrých telefonů, a které vláda slibuje reformovat již sedm let. Jsme velmi znepokojeni, protože 2000 řidičů v Bruselu přijde o možnost generovat příjmy. Vyzýváme vládu, aby urychleně provedla reformu tohoto odvětví, aby řidiči mohli nadále pracovat a zajistit živobytí svým rodinám.“

To, co se stalo v Bruselu, je jen poslední epizodou v sérii incidentů, které se na starém kontinentu staly v souvislosti s touto službou. Teprve loni v září rozhodl občanskoprávní soud v Amsterdamu, že se na řidiče Uberu vztahuje kolektivní smlouva nizozemských taxikářů, a mají tedy nárok na stejné zaměstnanecké výhody. V roce 2019 musel Uber v Německu přizpůsobit své provozní postupy německým vnitrostátním předpisům a vyhnout se riziku zákazu v celé zemi. V Itálii musela společnost v roce 2017 po ostré právní bitvě s taxikářskými asociacemi na krátkou dobu pozastavit poskytování služeb.

Po zveřejnění rozsudku řidiči Uberu na protest demonstrovali. „Více než 2000 řidičů musí živit své rodiny, platit nájem a dluhy za auto, stejně jako všichni ostatní řidiči. Ale zřejmě jsme nelegální. Technologie se vyvíjí, ale my stále zaostáváme. To není normální. Nemám pro to slov,“ řekl jeden z řidičů.

Zdroj: nieuwsblad.be