Taxikářovo auto najelo 700 000 km bez poruch. Prozradil naší redakci svůj diamant mezi vozy
Výběr vozu je pro taxikáře jedním z prvních a nejdůležitějších rozhodnutí, která musí podstoupit. Aby byl výdělek co nejvyšší, je zapotřebí spolehlivé auto s nízkými provozními náklady, které zároveň cestujícím poskytne maximální komfort. Jaký model je teď mezi taxikáři v kurzu?
Napříč Evropou se oblíbenou volbou stala Škoda Enyaq, plně elektrické SUV, které na jedno nabití nabízí dlouhý dojezd. Kromě toho má vůz nízké provozní náklady a v případě poškození je napříč Českou republikou spousta dostupných servisů. I při nájezdu přes 300 000 kilometrů vykazuje Enyaq minimální opotřebení baterie a nízké provozní náklady. To je pro taxikáře, kteří auto využívají téměř nepřetržitě, velmi důležité. V loňském roce se dokonce Škoda Škoda Enyaq stala jedním z nejprodávanějších elektromobilů.

„Neskutočne dobre sa šoféruje, auto sa perfektne ovládala a perfektne reaguje. Cítiť naozaj rozdiel, ak prejdem do auta, ktoré nie je elektrické, tak si musím v prvom momente veľmi zvykať, pretože nejde tak, ako som si už zvykla na ENYAQu. Okrem pohodlnosti je samozrejme veľmi dôležitá bezpečnosť pre všetkých členov posádky, aj tých, čo sedia vzadu,“ uvedla v rozhovoru pro web skoda-storyboard.com slovenská ambasadorka značky Monika Hilmerová.
Samozřejmostí je prostorný interiér a tichý chod
Jedním z hlavních důvodů, proč si taxikáři Škodu Enyaq oblíbili, je komfort, který nabízí. Díky nízkému těžišti vozu a plynulému zrychlení je jízda s Enyaqem příjemná a klidná. Spousta cestujících také oceňuje dostatek prostoru na nohy, objemný zavazadlový prostor a tichý chod motoru. Ten jim během cesty umožní bezproblémově vyřídit potřebné telefony nebo si odpočinout. Řízení taxikářům usnadňují jízdní asistenty.
Auto například dokáže samočinně zastavit a opět se rozjet nebo následovat auta před sebou v koloně. Příjemným bonusem je pak vyhřívaný kožený volant, rychlé nabíjení a Wi-Fi hotspot. Pořizovací cena auta přitom není závratně vysoká, pohybuje se kolem 900 000 Kč.
Elektromobily obecně lákají nižšími provozními náklady
Enyaq, co se týká provozních nákladů, není výjimkou. Baterie si navíc udržuje vysokou kapacitu i po statisících najetých kilometrech. Škoda na všechny své elektromobily poskytuje záruku na 8 let nebo do ujetí 160 000 km, podle toho, k čemu dojde dříve. A právě u modelů Enyaq iV a Enyaq Coupé iV společnost garantuje, že kapacita baterie po tuto dobu neklesne pod 70 % původní hodnoty. Dokazují to i dostupné recenze, ve kterých taxikáři vychvalují stav baterie i při ujetí 700 000 kilometrů.
Jsou pro taxikáře lepší elektromobily, nebo vozy se spalovacím motorem?
Příznivci elektromobilů oceňují nízké náklady spojené s jízdou, tichý chod a ekologický provoz. Na druhé straně auta se spalovacím motorem nabídnou větší dojezd spojený s lepší dostupností čerpacích stanic. Pro městský provoz se tak více hodí elektromobily, zatímco na delší meziměstské trasy jsou lepší hybridy nebo vozy se spalovacím motorem.

Například ve Vídni začátkem roku 2025 začala platit vyhláška, která říká, že nově registrovaná vozidla taxi musí mít výhradně elektrický pohon. V opačném případě nebude možné taxi služby provozovat. Zda ke stejnému kroku dojde i u nás, je zatím ve hvězdách.
„Přechod na elektromobilitu je důležitý. Při současné infrastruktuře to ale není proveditelné. Nabíjecích míst ne málo a postrádáme i transparentnost cen. Rychlonabíječky navíc musí taxikáři sdílet s ostatními řidič,“ cituje slova Katariny Pokorny, zástupkyně Sociálnědemokratického hospodářského svazu pro dopravu, iDNES.cz.
Zdroje: medium.seznam.cz, idnes.cz, cistoustopou.cz, skoda-storyboard.com, idnes.cz