Tatra nezná bratra. Kopřivnici se daří, po hrozícím krachu již vyrobila 10 000. auto

Přidat na Seznam.cz

Je skvělé vědět, že i v dnešní neklidné době se některé z našich oblíbených značek těší tomu, co si skutečně zaslouží: komerční popularitě. Řeč je například o kopřivnické Tatře, která po dražbě v roce 2013 vstala z popela jako fénix, píše server Agroportal.

Tatra to už dlouho neměla lehké a už vůbec ne po pádu socialismu. Po ekonomickém zneužití z mnoha stran zůstala na přelomu minulého desetiletí prakticky neschopná přímo reagovat na trh. Se vzduchem chlazenými motory a zastaralými převodovkami to nešlo jinak a problémům se nevyhnula ani tehdy začínající spolupráce se společností DAF.

To se však změnilo po roce 2013, kdy Tatru v historicky první exekuční dražbě celé společnosti převzali čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera. Nyní je z 65 % vlastněna společností Czechoslovak Group, kterou v současnosti vlastní starší syn Michal Strnad, a z 35 % společností Promet Group.

Novému vrcholovému managementu se podařilo zvrátit nepříznivý trend – vyřešila se problematická spolupráce s firmou DAF, která začala Tatře dodávat nové motory, převodovky a kabiny, na které mohli v Kopřivnici konečně úspěšně namontovat svou legendární konstrukci podvozku s nosnou rourou a polopružnými nápravami.

Po přetočení pásky o devět let dopředu, do roku 2022, se z modelu 158 Phoenix, dítěte spolupráce s DAF stane model 10 000. vozidlo vyrobené po obnovení výroby slavné automobilky. Jedním ze šťastných kusů byl pětinápravový exemplář Phoenix 10 x 10, který bude sloužit těžební společnosti v Austrálii.

Zdroj: agroportal.cz