Tato věc v novém Abarthu je jako veganská slanina. Také si hraje na něco, čím není

Přidat na Seznam.cz

Když byl Abarth 500e poprvé představen, zachytili jsme v tiskové zprávě zmínku o tom, že italská novinka je vybavena akustickým generátorem. Na tom by asi nebylo nic zvláštního, navíc elektromobily jsou ze zákona povinny vydávat umělý zvuk, aby chránily chodce.

Již méně obvyklé bylo, že auto na baterie doprovázelo vaši jízdu například „brnkáním na kytaru“. Je to samozřejmě otázka vkusu, ale očekávali bychom spíše zvuk USS Enterprise ze Star Treku nebo KITTa z Knight Ridera. A pak někdo vyfotil generátor a zaznamenal, co dělá v jednom z režimů…

Před několika dny se na Twitteru objevila zajímavá fotografie a krátké video nového Abarthu 500e, které bylo zřejmě natočeno někde ve fotoateliéru. Na obrázku je vidět výstup výše zmíněného zvukového generátoru na šasi, takže nepochybně reproduktor, ochranný kryt a možná i nějaká elektronika. A nebyli jsme jediní, kdo si všiml, že jeho konstrukce není zrovna nejmenší.

Podobné fotografie obvykle skutečné rozměry dost zkreslují, ale když se podíváte pozorně, nemůžete přehlédnout, že tato věc zabírá většinu prostoru mezi podélnými rameny zadní nápravy. A ne, není to prostor pro rezervní kolo. Dokonce i autor snímku upozorňuje, že se skutečně jedná o generátor, a sám poznamenává, že je obrovský.

Jakou váhu má toto připevnění, se můžeme jen dohadovat. Kryt vypadá jako kovový a z důvodu ochrany citlivých komponent se nám zdá logičtější než plastový. Přijde nám však přinejmenším zvláštní, že se konstruktéři nesnažili u sportovně zaměřeného vozu vůbec ušetřit hmotnost.

Stellantis zatím nezveřejnil pohotovostní hmotnost nového Abarthu, ale vychází z Fiatu 500e, který s 42kWh baterií (v závislosti na výbavě) váží 1 440 až 1 480 kg. S výkonnějším motorem a podobnou hračkou na podvozku bychom se tedy nedivili, kdyby Scorpio překročilo hranici jedné a půl tuny. Stále se samozřejmě bavíme o městském mini.

Neméně zajímavé je krátké video, které zaznamenává práci přídavné zvukové jednotky. Nenajdete v něm zmíněné brnkání na kytaru, ale místo toho uslyšíte imitaci spalovacího motoru.

Co se týče skutečné akustiky produkovaného zvuku, pravděpodobně nezní nejhůře. Jedinou otázkou je, zda je vážně nutné, aby elektromobily napodobovaly něco, čím v zásadě nejsou a nikdy nebudou. Možná je to trochu zvláštní myšlenka, ale připadá nám to trochu jako naléhání zastánců bezmasých potravin, aby své výrobky označovali jako veganská slanina, veganská klobása nebo veganský steak, i když se jim původní výrobky svým způsobem nelíbí. Nebylo by lepší, kdyby si vymysleli vlastní jména nezatížená masem? Jinak to zavání naléhavou potřebou vnutit vám pod známým názvem něco, co máte raději v originále.

Zdroj: redakce, Car and Driver