Tankujete až po okraj? Rychle se tohoto zlozvyku zbavte, je to nebezpečné

Přidat na Seznam.cz

Někteří řidiči, zejména ti, kteří využívají poklesu cen, se snaží natankovat palivo po „odskočení“ od benzinového čerpadla a doplňují palivo až po okraj nádrže. Je to však špatně.

Nemá smysl si nic nalhávat. Ceny pohonných hmot jsou strašidelně vysoké a nic nenasvědčuje tomu, že by se to mělo v dohledné době změnit. Někteří řidiči se raději vyhýbají čerpacím stanicím, a když už musí natankovat, natankují až po okraj. Ukazuje se však, že je to špatně. Obecně platí, že doplňování paliva by mělo být ukončeno po prvním „odskoku“ pistole.

Ale co když naplníme nádrž na maximum?

Pokud se rozhodneme naplnit nádrž až po okraj, nenecháme v nádrži žádný prostor pro výpary, které se v ní tvoří. Vzniká tak podtlak, který zabraňuje tomu, aby se přebytečné palivo cirkulující v přívodním systému volně vracelo do nádrže a nepřetržitě cirkulovalo. Je důležité si uvědomit, že palivo se nedostává pouze do válců, ale cirkuluje v celém systému a nepřímo chladí komponenty. Prostor v plnicí trubce by proto měl zůstat volný, což umožní volný průtok, jak píše server Moto.

Kromě toho může doplňování paliva pod zátkou vést k zaplavení ventilačního systému a současně i uhlíkového filtru, který je zodpovědný za pohlcování výparů. Dalším, méně závažným důsledkem naplnění nádrže až po okraj může být zápach paliva v interiéru vozidla, který může být z dlouhodobého hlediska nepříjemný.

Nevyplatí se jezdit s prázdnou

Nesmíme to přehánět v opačném směru a jezdit na téměř prázdnou nádrž. Hlavní obavou je možnost kondenzace vody z uloženého vzduchu uvnitř. Zejména u starších vozů, kde je nádrž vyrobena z plechu, to vede ke vzniku koroze. Navíc voda prosakující do paliva může zhoršit jeho kvalitu a v chladných měsících může zamrznout, což vede k ucpání palivového systému. To se projeví problémy se zapalováním, škrcením motoru a jeho špatným výkonem.

Zdroj: moto.pl