Tankovací pistole cvakne a někteří řidiči i tak tankují dál. Riskují tím ale drahou závadu

Přidat na Seznam.cz

Správné tankování paliva je velkým tématem napříč generacemi. Řada řidičů se totiž nebojí nádrž přetankovat. Praxe ale ukazuje, že to nemusí být úplně dobrý nápad, píše server Toyota of Plano.

Moderní automobily jsou vybaveny řadou bezpečnostních systémů, avšak jedním z méně známých aspektů je systém, který se stará o řešení výparů v palivové nádrži.

Tento systém využívá speciálního vedení, které ústí do horní části nádrže a umožňuje výparům putovat do filtru s aktivním uhlím. Následně jsou tyto výpary přes zpětný ventil vedeny zpět do sání motoru.

Rozsvítí se kontrolka motoru

Klíčovým okamžikem je startování motoru, kdy vzniká v sání podtlak, což umožňuje zpětnému ventilu otevřít se a doslova „vysát“ výpary vznikající v nádrži.

Problém nastává, když dojde k naplnění nádrže až po okraj. V této situaci totiž existuje reálné nebezpečí, že palivo může proniknout do odvětrávacího systému, který není navržený pro zpracování kapalin, ale pouze výparů.

Benzín v takovém případě může zaplnit aktivní uhlí v nádrži a zablokovat vedení. Obvykle toto selhání detekuje řídící jednotka, která vede k rozsvícení kontrolky motoru. Tato závada není snadno odhalitelná bez diagnostiky a její oprava není levná ani jednoduchá.

Správné tankování se vyplatí

Pokud se chcete vyhnout problémům s nádrží a zároveň zajistit bezpečnost, doporučujeme nedojíždět na téměř prázdnou nádrž, ale také ji neplnit až po okraj. Extrémy nejsou nikdy dobré.

Během tankování je vhodné počkat, až pistole cvakne, a poté ji odložit do stojanu. Při dotankování ještě pár decilitrů paliva nehrozí žádné nebezpečí. Většina vozidel má v nádrži solidní objemovou rezervu, která umožňuje palivu rozpínat se při změně teploty.

Zdroj: Toyota of Plano