Takový šok jsme už dlouho nezažili. Volkswagen představil elektromobil s cenou běžného vozu

Přidat na Seznam.cz

Volkswagen šokoval svět, když představil vizi elektromobilu s cenovkou začínající na 600 000 Kč. Co nabídne a jaký bude mít dojezd?

Představení studie Volkswagen ID.Life již dlouho naznačovalo, že německý koncernový gigant pracuje na modulární stavebnici, která by umožnila vytvořit elektromobil s cenou běžného vozu. Příchod takového modelu se předpovídal na rok 2025, ale Volkswagen všechny překvapil. Nečekaně a zcela překvapivě představil koncept nazvaný ID.2all („ID. všem“), který má ukázat, že to s levnější elektromobilitou myslí vážně.

Proměna společnosti je v plném proudu

„Rychle a zásadně transformujeme společnost s jasným cílem, aby se Volkswagen stal skutečnou značkou lásky. ID.2all ukazuje, kam chceme značku posunout. Chceme být blízko zákazníkům a nabídnout jim špičkové technologie v kombinaci s fantastickým designem. Transformujeme se rychlým tempem, abychom elektromobilitu přiblížili masám,“ řekl Thomas Schäfer, generální ředitel společnosti Volkswagen osobní vozy, při odhalení konceptu ID.2all.

Nový přírůstek do řady ID. posílí elektrickou ofenzívu německé značky. Jeho vývoj je založen na nejnovější modifikaci podvozkové platformy MEB. Oproti současnému uspořádání došlo k zásadní změně. Konkrétně má ID.2all pohon předních kol, zatímco základní verze dnes dostupných modelů postavených na této platformě mají pohon zadních kol.

„ID.2all bude prvním vozem na platformě MEB s pohonem předních kol. Využíváme velkou flexibilitu, kterou platforma MEB nabízí, a s platformou MEB Entry nastavíme nová technická měřítka,“ říká Kai Grünitz, člen představenstva značky odpovědný za technický vývoj.

Co přináší ID.2all?

Kromě upraveného podvozku přináší nový elektromobil také zcela nový designový jazyk. Jde o propojení moderního vzhledu značky Volkswagen s identitou minulých let. Elektromobil ID.2all má například podobný design C-sloupku jako původní Golf. Zároveň se jedná o sebevědomý vůz, který vypadá zajímavě nejen zvenku, ale i uvnitř. Kromě zmíněného C-sloupku je silnou stránkou designu také přední část, jejíž výrazné horizontální členění je spojeno s moderním provedením světlometů v pomyslné masce chladiče.

ID.2all není jen levným elektromobilem, ale také dynamickým vozem, o čemž svědčí použití až 20palcových kol a agresivní tvarování zádě s výrazným světelným podpisem a difuzorem. Záď elektromobilu působí retro dojmem a vzbuzuje příjemnou dávku emocí.

Dojezd vás příjemně překvapí

S dynamikou má však ID.2all společný nejen design. Nejvýkonnější verze nabízí úctyhodných 166 kW, což je vzhledem k rozměrům vozu zhruba na úrovni Pola velmi zajímavý údaj. Předpokládaný dojezd podle WLTP by také nemusel být k zahození. Oficiální dokumenty hovoří o 450 čistě elektrických kilometrech na jedno nabití. Jaká bude kapacita baterií, ani předpokládaná spotřeba, však zatím říci nemůžeme.

Z dostupných materiálů je však zřejmé, že novinka dostane rychlonabíjení, které baterii naplní energií z 10 % na 80 % za pouhých 20 minut. Maximální rychlost je omezena na 160 km/h a zrychlení na 7 sekund.

Jednoduchý a hodnotný interiér

Kromě vnějšího designu se Volkswagen pochlubil také interiérem připravovaného modelu ID.2all. Ten se samozřejmě nese v duchu současných modelů značky a přidává vizi budoucího směřování. Před řidičem vidíme mnohem větší displej, než na jaký jsme v současnosti zvyklí u modelů rodiny ID. Interiéru pak dominuje volně stojící zobrazovací jednotka infotainmentu. Multimediální systém by měl být podle slov automobilky intuitivní a přehledný.

Pod ním se nachází mechanické ovládání hlasitosti audiosystému a dokonce i některých položek menu. Interiér by měl mít vysokou kvalitu zpracování a obsahovat prémiové materiály. Výrazným vizuálním prvkem je masivní středová konzola s voličem jízdních režimů, odkládacími přihrádkami a dokonce dvojicí míst pro uložení chytrých telefonů. Přístrojová deska má stejně jako přední část konceptu ID.2all jasné horizontální členění a čistý design.

Lidová cena

Ačkoli bude mít ID.2all podobné rozměry jako Polo, interiér nabídne stejně místa jako Golf. Například objem zavazadlového prostoru až 490 litrů, resp. 1 330 litrů po sklopení zadních sedadel, mluví za vše. Cenovka nového elektrického ID. by neměla přesáhnout 600 000 Kč. Volkswagen navíc plánuje posunout cenovou politiku elektromobilů ještě níže.

Zdroj: redakce, VW, AutoBlog