Takhle měla před dvaceti lety vypadat budoucnost náklaďáků

Přidat na Seznam.cz

Na začátku 21. století, kdy výrobci nákladních automobilů pro dálkovou dopravu museli přejít na Colaniho karoserii, bylo všem, včetně samotného konstruktéra, jasné, že trh nákladních automobilů není na tak radikální revoluci v designu připraven. Přesto se mistr nezastavil a udělal další krok, když částečně opustil koncept z roku 1977, píše web Truck-Auto.

V roce 2001 byla na autosalonu AMI v Lipsku představena další, ještě více šokující varianta nákladního automobilu budoucnosti, nazvaná Colani DAF Aero 3000. Jako podvozek byl tentokrát použit tehdy nejnovější DAF 95XF s motorem o výkonu 430 koní, převodovkou s joystickem a dokonce i zadními bočními kamerami, jejichž obraz byl přenášen na velkou obrazovku uprostřed panelu. Colani se však neodvážil odmítnout zpětná zrcátka a zavěsil je na elegantní trojité držáky.

Změnila se také silueta přední části vozu, která se místo dvouobjemové stala tříobjemovou: pod kabinou je vystupující sání vzduchu pro motor s opačným sklonem, optimalizující proudění vzduchu pomocí blatníků a deflektorů. Colani Aero 3000 později získala společnost Carolinen, která vyrábí minerální vody a nyní tento mistrovský výtvor hojně využívá jako výstavní vůz.

Zdroj: truck-auto.info