Tahle Oktávka zvládne stovku za 3 vteřiny. Nejedná se o překlep!

Přidat na Seznam.cz

Sportovní vůz pro masy. To je úkol, který Škoda Octavia RS zdárně plní od prvního dne. Všechny varianty modelu Octavia RS byly zaměřeny přímo na řidiče, aniž by dělaly kompromisy v oblasti jízdních vlastností a praktičnosti.

Právě díky této všestrannosti si Octavia RS získala řadu příznivců. Nabízí také rozsáhlé možnosti tuningu, které majitelům umožňují prozkoumat skutečný potenciál vozu. Zde je ukázkový příklad vozu Škoda Octavia RS 230, který má výkon 440 koní.

Veškeré podrobnosti o této nadupané Škodě Octavia RS 230 jsou popsány prostřednictvím videa na YouTube na kanálu Shavi Maan Vlogs. Na tomto videu můžeme vidět bílou Škodu Octavia RS 230, třetí generace. Majitel této bíle Octavie ji upravil několika přidanými kousky, které ji činí ještě žádanější.

O jaké změny se jedná?

Začněme změnami. Čtyřválcový přeplňovaný motor o objemu 2,0 litru této Škody Octavia RS 230 získal úpravu řídící jednotky Stage 3 Revo ECU a Stage 3 TVS Engineering TCU. Díky této změně nyní vůz udává maximální výkon 440 koní, což je téměř dvojnásobek výkonu 230 koní, který udává sériová verze tohoto motoru. Točivý moment má něco přes 600 Nm.

Pohonné ústrojí zde v této upravené Octavii vRS 230 obsahuje také upravené svody a laděný výfuk Catback od společnosti Milltek, modernizované turbodmychadlo Franken IS38 a modernizovaný mezichladič Wagner Competition. Seznam přidaných dílů zahrnuje také sání vzduchu R600, odstranění tlumiče výfuku, turbo inlet a potrubí s 90stupňovým ohybem od společnosti Racingline. Mezi další mechanické změny a doplňky patří sada doplňkového potrubí ECS tuning, zapalovací svíčky RS7, sada cívek RS3, sada 034 subframes a záchytná nádobka oleje APR. Ačkoli všechny tyto změny mohou znít přehnaně, v této Octavii RS 230 byly elegantně doplněny.

Kromě všech mechanických změn a doplňků provedl majitel této Škody Octavia vRS 230 i několik úprav jejího vzhledu. Tento vůz nyní dostal zadní výztuhu Racingline z uhlíkových vláken, sadu velkých brzd AP Racing, sadu GAB Coilover tlumičů a kované distanční podložky Bloxsports vpředu i vzadu. Změny v jeho nastavení kol a pneumatik zahrnují 18palcová kola Oz Formula HLT 5 s pneumatikami MRF ZTR Trackday, zadní brzdové destičky EBC Yellow Stuff a opletené brzdové vedení. Vůz také dostal zakázkový zadní difuzor, krytku spoileru, přední splitter, zadní boční difuzory a boční prahy od firmy Maxton Design.

Jak se vám líbí?

Zdroj: redakce; CarToq