Svatokrádež? Porsche 911 GT3 se pyšní motorem z Imprezy STI a typickou livrejí pro Subaru

Přidat na Seznam.cz

Značky Porsche a Subaru mají společné v podstatě jen to, že jsou obě věrné motorům boxer, přestože jsou určeny pro téměř zcela odlišné trhy. Ale představte si, že se vám do rukou dostane bourané Porsche 911 GT3, přidáte dozadu motor ze Subaru Impreza STI a široký bodykit z GT3R. Přesně takhle to udělali úpravci Eneos a DevSpeed Motorsports pro letošní výstavu SEMA a vytvořili unikátní Porsche 911 GT3 STI, jak informuje server Carscoops.

Základem projektu bylo havarované Porsche 911 GT3 (997) z roku 2007, které zakoupil v aukci profesionální drifter a stavitel vozů Faruk Kugay. Rozebraný sporťák byl bez motoru, což podnítilo fantazii nového majitele. Vybraným motorem je silně upravený boxer EJ25, pocházející ze Subaru Impreza STI z roku 2008.

Čtyřválcový motor o objemu 2,5 litru byl vylepšen turbodmychadlem BorgWarner EFR 7064-C, mezichladičem Vibrant Vertical Flow, vačkovými hřídeli Brian Crower 280, vstřikovači a čerpadly Deatschwerks, palivovým systémem Nuke Performance a zakázkovým výfukem z nerezové oceli.

Výsledkem je výkon 550 koní, který je mnohem vyšší než 415 koní ze sériového atmosférického 3,6litrového šestiválce GT3 a přitom je o 77 kg lehčí. Výkon je přenášen na zadní nápravu prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky Subaru STI, vyrobené společností Subiworks s použitím zpětně řezaného kroužku a zvonové skříně od Subarugears. Eneos se domnívá, že právě motor boxer spojuje Porsche a Subaru „s neuvěřitelným závodním dědictvím na asfaltu i v lesích“.

Nastavení podvozku je navrženo pro použití na okruhu, s nastavitelnými vinutými pružinami od BC Racing, komponenty zavěšení, pocházející ze závodního vozu Porsche 911 Cup, a ochrannou klecí pro motorsport od CageKits. Sériové brzdy GT3 jsou zachovány se závodními destičkami Hawk. Vůz je vybaven systémem Nuke Performance Air Jack 90 Competition, který auto zvedá pro rychlou výměnu kol.

Bodykit pochází z vozu VAD Design GT3R a zahrnuje výrazný splitter, široké odvětrávané blatníky, střechu z uhlíkových vláken, zadní světla z modelu 997.2 a nový zadní nárazník, který ponechává část kol odkrytou. Zadní křídlo je pryč, stejně jako kryt motoru. Nemůžeme si nevšimnout ultraširokých 19palcových kol Rotiform 917 obutých do smíšených pneumatik Toyo Proxes R888R o rozměru 265/35 R19 vpředu a 345/30 R19 vzadu.

Modrožlutý lak Subaru WRC vytvořil Sean Smith Design s odkazy na salcburské Porsche 917. Uvnitř zůstává kabina spartánská – se dvěma karbonovými sedadly Tillet B6 Screamer, závodními pásy, digitálním přístrojovým štítem, volantem na zakázku a jednoduchým krytem palubní desky s antireflexní fólií.

Kromě Porsche 911 GT3 STI, které na veletrhu SEMA vzbuzuje pochopitelně pozornost, se na stánku Eneosu nachází řada zajímavých vozů včetně Tesly Model 3 Pikes Peak, závodního kamionu Nissan Frontier Race Truck s úpravou Z a vyladěného Datsunu 521 Pickup.

Zdroj: carscoops.com