Subaru Impreza v roce 2024 bude pouze hatchback a přidá model RS s výkonem 182 koní

Přidat na Seznam.cz

Subaru Impreza vstupuje do své šesté generace se zeštíhlenou modelovou řadou, která mění své zaměření, vypouští modely Premium a Limited a přidává novou výkonnější výbavu RS, která se připojuje k základní verzi a modelu Sport.

RS dostává 2,5litrový čtyřválcový motor o výkonu 182 koní, který se nachází v modelu Crosstrek, což mu oproti ostatním modelům Imprezy přináší 30 koní navíc a 33 Nm točivého momentu. Styl Imprezy 2024 aktualizuje stejný známý design. Mřížka chladiče se protáhla do výšky a vyměnila chromovanou lištu za tlumenější černý kus. Výraznější oblouky zadních kol dodávají vozu o něco sportovnější vzhled. Také vzadu byla osvěžena zadní světla, jejichž design tolik nevyčnívá do zadního víka. Model RS dostal také označení RS, které označuje jeho význam.

Nové prvky, pouze hatch

Při loňské premiéře třetí generace modelu WRX Subaru oznámilo, že WRX bude nabízeno pouze jako sedan. Nyní se společnost rozhodla, že Impreza šesté generace bude výhradně hatchback, čímž se oba modely dále odlišují. Je to krok, který dává logický smysl; v roce 2022, jak uvedl mluvčí pro Car and Driver, tvořil hatchback 73 % prodejů Imprezy.

Žádná možnost manuální převodovky

Výbavové úrovně Base a Sport se vracejí se stejným 2,0litrovým horizontálně umístěným čtyřválcovým motorem, který opět dosahuje výkonu 152 koní a točivého momentu 145 N.m. V případě Imprezy s motorem o objemu 2,0 litru je výkon vyšší a točivý moment vyšší. Subaru upouští od pětistupňové manuální převodovky a ponechává pouze CVT. Za normálních okolností bychom odchod manuální převodovky oplakali, ale pětistupňová převodovka byla tak nepřesná, že nám chybět nebude. Výbavy Sport a RS dostanou pádla řazení a simulovaný „manuální režim“, který řidiči umožní zvolit osm přednastavených převodových poměrů. Pohon všech kol je standardem a byl vylepšen o nový systém aktivního vektorování točivého momentu. Vůz také dostane verzi dvouramenného elektronického hřebenového řízení z modelu WRX, což by mělo zlepšit citlivost řízení, a Subaru také tvrdí, že Impreza 2024 má o 10 % vyšší tuhost konstrukce díky přepracovanému a lehčímu vnitřnímu rámu.

Návrat RS

Je vítaným krokem, že Subaru vrací označení RS a přináší do Imprezy 2,5litrový motor Crosstrek o výkonu 182 koní. Při našem testování tento motor zrychlil Crosstrek na stovku za 7,5 sekundy, zatímco Impreza s 2,0litrovým motorem o výkonu 152 koní potřebuje k dosažení rychlosti 100 km/h jen necelých devět sekund.

Kromě vyššího výkonu dostala verze RS několik stylistických změn, které ji mají odlišit od nižších výbav. Označení RS najdete na předních dveřích a zadním víku. RS vymění boční zpětná zrcátka v barvě karoserie a lišty na blatnících za černé náhrady. Interiér má imitaci karbonových a bronzových ozdobných prvků. Přední sedadla mají černou látku s červeným čalouněním, zatímco volant a řadicí páka dostaly vylepšený kožený povrch. Na podlahových rohožích s kobercovým povrchem je logo RS.

Rozhodně se stále nejedná o žádný vzrušující hot hatch, ale Subaru mu naštěstí dodalo trochu více elánu do kroku. Subaru zatím neuvedlo žádné podrobnosti o cenách, ale model 2023 začíná na 20 815 dolarech a očekáváme, že novější vůz bude mít oproti němu mírně vyšší cenu. Podle Subaru se Impreza 2024 začne prodávat na jaře.

Zdroj: Car and Driver