Společnost Lunaz přestavěla legendární Bondovské auto na elektromobil za bezmála 30 milionů korun

Přidat na Seznam.cz

Lunaz proměnil Aston Martin DB6 z 60. let v elektrický sporťák za více než 30 milionů korun.

Automobilka již desítky let propaguje své spojení s tajným agentem a dokonce vyrábí limitovanou sérii modelu DB5 použitého ve filmu „Goldfinger“. Vozy jsou vybaveny stejně jako ten ve filmu, zbraněmi a vším ostatním, a jsou prakticky podobné těm, které byly vyrobeny před 55 lety, píše web Piston.

Z publicity spojené s Aston Martinem těží také společnost Lunaz Design, za níž stojí David Beckham. Společnost se specializuje na přestavby stávajících vozů na elektrický pohon a oznámila výrobu restaurovaných, přepracovaných a elektrifikovaných vozů Aston Martin DB6.

„Zavedení elektrických vozů Aston Martin DB6 je dáno trvalou poptávkou našich stávajících klientů. Odráží také přání zcela nových kupců klasických vozů. Tyto ženy a muže přilákal Lunaz, protože se jim poprvé představuje pohonné ústrojí a moderní vymoženosti dneška oděné do designu, který vypovídá o éře, kdy jediným požadavkem byla estetická čistota,“ řekl David Lorenz, zakladatel a generální ředitel skupiny Lunaz.

Společnost nyní přijímá objednávky, dodávky budou zahájeny ve třetím čtvrtletí roku 2023. Ceny budou záviset na požadavcích zákazníků, ale Lunaz Design uvádí, že každý vůz bude stát více než 30 milionů korun. Po potvrzení objednávek bude zahájena výroba a vozy mohou být s levostranným nebo pravostranným řízením.

Každý elektrifikovaný DB6 od společnosti Lunaz projde důkladnou renovací holé karoserie a procesem reinstalace. Klienti tak mají jistotu, že budou splněny klíčové požadavky na použitelnost, spolehlivost a udržitelnost.

Vůz bude poháněn vlastním modulárním elektrickým pohonným ústrojím společnosti Lunaz, které bylo vyvinuto výhradně ve vlastní režii. Využívá bateriové články a elektromotory nejvyššího standardu Tier-1 OEM z evropských zdrojů. Kapacita baterií se pohybuje v rozmezí 80-120 kWh a na jedno nabití údajně zajistí dojezd přibližně 400 kilometrů. Lunaz se rozhodl pro montáž s možností kombinovaného nabíjení CCS (Combined Charging System), což je mezinárodně uznávaný systém, který umožňuje rychlé nabíjení.

Vzhledem k odlišným a vyšším výkonovým charakteristikám ve srovnání s původním modelem DB6 vyráběným v 60. letech 20. století jsou brzdy, odpružení a řízení vylepšeny pro zajištění bezpečnosti a jízdních vlastností. Ačkoli se majitelům může líbit atmosféra původního vozu, komfort a pohodlí v interiéru jsou modernizovány díky klimatizaci a začlenění nejnovějších informačních a zábavních systémů a navigace spolu s wifi připojením.

Zdroj: piston.my