Špičkové SUV od Audi bude k dispozici ve verzi plug-in hybrid
Do modelové řady Volkswagen Touareg a Audi Q8 byl přidán plug-in hybrid. Pohon se bude sestávat z šestiválcového benzínového motoru a elektromotoru s výběrem ze dvou výkonových variant.
Obě SUV jsou založeny na stejné platformě MLB Evo vyvinuté společností Volkswagen. Byly na něm postaveny i další modely, například: Audi Q7, Porsche Cayenne, Lamborghini Urus nebo Bentley Bentayga. Nové hybridy, které jsou si navzájem strukturálně podobné, budou k dispozici ve dvou variantách od Audi a jedné od Volkswagenu. Slabší (Q8 55 TFSI e quattro) bude mít 381 k (600 Nm) a výkonnější (Q8 60 TFSI e quattro a Touareg R eHybrid) – 462 k (700 Nm). Hybridní systém zahrnuje zážehový motor V6 s výkonem 340 hp (450 Nm) a elektrický motor s výkonem až 136 hp. V čistě elektrickém režimu mohou auta ujet až 47 km. To je možné díky 17,8 kWh bateriím umístěným pod podlahou, které omezují objem zavazadlového prostoru na 505 litrů. Lze je nabíjet až 7,4 kW, což trvá asi 2,5 hodiny.
Audi i Volkswagen mají být rychlé. Podle oznámení výrobce první stovka variant s výkonem 381 k dosáhne za 5,8 sekundy a výkonnější (462 k) za 5,4 sekundy. Jejich nejvyšší rychlost byla omezena na 240 km / h. Ještě důležitější je, že systémy autonomní částečné jízdy fungují v celém rozsahu rychlostí. S novým pohonem se objeví moderní technologie. Je třeba zavést inteligentní správu energie. To znamená, že data z navigačního systému jsou použita při plánování trasy. Díky tomu je možné předem definovat strategii činnosti a řízení energie pro další kilometry.
Ceny automobilů jsou podobné – alespoň na německém trhu. Volkswagen Touareg Touareg R eHybrid stojí od 84 660,50 eur. U Audi je to 75 936 EUR za Q8 55 TFSI e quattro a 92 800 EUR za Q8 60 TFSI e quattro (o 10 000 EUR méně než SQ8 TFSI s 500 k). Doposud nebyl definován český ceník popsaných hybridních modelů. Je však třeba poznamenat, že na německý trh se v současné době vztahuje snížená hodnota DPH (16%).