Skrytá funkce, kterou si zamilujete. Sešlápněte brzdu silněji nebo hledejte tlačítko

Přidat na Seznam.cz

V některých vozech se například při prudkém sešlápnutí brzdy v dopravní zácpě aktivuje velmi praktická funkce Auto Hold. Mnoho řidičů si bez něj později nedokáže jízdu představit. A vůbec nás to nepřekvapuje.

Na semaforech většina řidičů automaticky sešlápne spojku a pak brzdu. A mnozí ji drží, dokud se nezmění signál na zelenou. Pak mohou zrychlit a rozjet se. Výrobci někdy vybavují automobily jednoduchým systémem, který zpříjemňuje jízdu ve městě. U některých vozů stačí, když řidič při stání silně sešlápne brzdový pedál. Tím se aktivuje funkce Auto Hold. Někteří lidé ani nevědí, že jejich vůz je touto funkcí vybaven.

Vůz má neustále zapnutou brzdu, takže řidič může sundat nohy z brzdového pedálu. I když stojíte na kopci, auto se nerozjede dozadu. Pokud je u automatické převodovky povolena funkce Auto Hold, vozidlo se po uvolnění brzdy nerozjede dopředu, píše server Practical Motoring.

Funkci Auto Hold lze aktivovat stisknutím tlačítka

Stisknutí brzdy nefunguje? K aktivaci Auto Holdu se často používá tlačítko. Obvykle se nachází někde na středové konzole, většinou v blízkosti převodovky. Na obrázku níže je to tlačítko s nápisem „Hold“. Výrobci používají různá označení. Někdy je to nejjednodušší „Auto Hold“, ale velmi oblíbené je také písmeno „A“ v kruhu nebo jen kruh na fotografii bez nápisu.

Pokud na takové tlačítko narazíte ve vozidle, které řídíte, vyplatí se ho povolit. Je možné, že se vám jízda s auto holdem bude velmi líbit. Vždyť automobily s automatickou převodovkou (a elektrickou převodovkou) jsou stále oblíbenější a právě v nich se tato tlačítka nacházejí nejčastěji. Mnoho řidičů si na jízdu s automatickou převodovkou teprve zvyká, takže o této funkci nemusí vůbec vědět.

Automatické blokování a odblokování kol

Samozřejmě i v automobilech bez systému Auto Hold může řidič při čekání na semaforech uvolnit všechny pedály. V takovém případě se však může stát, že se vůz začne rozjíždět. Automaticky blokovaný brzdový systém tento efekt kompenzuje. Jak přesně tento systém funguje? Při prudkém sešlápnutí brzdy dostane řídicí počítač informaci o zablokování třmenů zadních kol – na základě elektronické ruční brzdy. Odemykají se automaticky – pokaždé, když řidič uvolní spojku, zrychlí a chce se rozjet.

Je třeba si uvědomit, že systém Auto Hold je užitečný nejen v dopravních zácpách nebo při čekání na zelenou. Je také užitečné, když se řidič chce rozjet do kopce nebo před vjezdem do podzemních garáží, aby se ujistil, že na chodníku nejsou žádní chodci. Funkce Auto hold udržuje vozidlo na místě a poté umožňuje plynulý rozjezd. Bez Auto Holdu by řidič musel používat starou dobrou páku ruční brzdy – stejně jako v autoškole a při zkouškách.

Mnoho řidičů zjistí, že Autohold má i své nevýhody

Někdy se stává, že ačkoli je vozidlo vybaveno automatickou ruční brzdou, možnost Auto Holdu již není k dispozici. Nejčastěji se to stává u modelů s mechanickou převodovkou – u automatických převodovek se to pomalu stává standardem na trhu. Naštěstí se jedná o menší problém. Řidič stojící v dopravní zácpě, který chce udržet vůz na místě a zároveň nechce neustále škrtit brzdovým pedálem, může stisknout tlačítko pro aktivaci ruční brzdy. V tomto případě se také uvolní automaticky – ihned po přidání plynu a pokusu o nastartování z klidu.

Zdroj: practicalmotoring.com