MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
Zdroj

Skrytá funkce, kterou si zamilujete. Sešlápněte brzdu silněji nebo hledejte tlačítko

auto hold, brzda

V některých vozech se například při prudkém sešlápnutí brzdy v dopravní zácpě aktivuje velmi praktická funkce Auto Hold. Mnoho řidičů si bez něj později nedokáže jízdu představit. A vůbec nás to nepřekvapuje.

Na semaforech většina řidičů automaticky sešlápne spojku a pak brzdu. A mnozí ji drží, dokud se nezmění signál na zelenou. Pak mohou zrychlit a rozjet se. Výrobci někdy vybavují automobily jednoduchým systémem, který zpříjemňuje jízdu ve městě. U některých vozů stačí, když řidič při stání silně sešlápne brzdový pedál. Tím se aktivuje funkce Auto Hold. Někteří lidé ani nevědí, že jejich vůz je touto funkcí vybaven.

Vůz má neustále zapnutou brzdu, takže řidič může sundat nohy z brzdového pedálu. I když stojíte na kopci, auto se nerozjede dozadu. Pokud je u automatické převodovky povolena funkce Auto Hold, vozidlo se po uvolnění brzdy nerozjede dopředu, píše server Practical Motoring.

Funkci Auto Hold lze aktivovat stisknutím tlačítka

Stisknutí brzdy nefunguje? K aktivaci Auto Holdu se často používá tlačítko. Obvykle se nachází někde na středové konzole, většinou v blízkosti převodovky. Na obrázku níže je to tlačítko s nápisem „Hold“. Výrobci používají různá označení. Někdy je to nejjednodušší „Auto Hold“, ale velmi oblíbené je také písmeno „A“ v kruhu nebo jen kruh na fotografii bez nápisu.

Pokud na takové tlačítko narazíte ve vozidle, které řídíte, vyplatí se ho povolit. Je možné, že se vám jízda s auto holdem bude velmi líbit. Vždyť automobily s automatickou převodovkou (a elektrickou převodovkou) jsou stále oblíbenější a právě v nich se tato tlačítka nacházejí nejčastěji. Mnoho řidičů si na jízdu s automatickou převodovkou teprve zvyká, takže o této funkci nemusí vůbec vědět.

cars on road
Foto: Nabeel Syed / Unsplash

Automatické blokování a odblokování kol

Samozřejmě i v automobilech bez systému Auto Hold může řidič při čekání na semaforech uvolnit všechny pedály. V takovém případě se však může stát, že se vůz začne rozjíždět. Automaticky blokovaný brzdový systém tento efekt kompenzuje. Jak přesně tento systém funguje? Při prudkém sešlápnutí brzdy dostane řídicí počítač informaci o zablokování třmenů zadních kol – na základě elektronické ruční brzdy. Odemykají se automaticky – pokaždé, když řidič uvolní spojku, zrychlí a chce se rozjet.

Je třeba si uvědomit, že systém Auto Hold je užitečný nejen v dopravních zácpách nebo při čekání na zelenou. Je také užitečné, když se řidič chce rozjet do kopce nebo před vjezdem do podzemních garáží, aby se ujistil, že na chodníku nejsou žádní chodci. Funkce Auto hold udržuje vozidlo na místě a poté umožňuje plynulý rozjezd. Bez Auto Holdu by řidič musel používat starou dobrou páku ruční brzdy – stejně jako v autoškole a při zkouškách.

Foto: Peugeot

Mnoho řidičů zjistí, že Autohold má i své nevýhody

Někdy se stává, že ačkoli je vozidlo vybaveno automatickou ruční brzdou, možnost Auto Holdu již není k dispozici. Nejčastěji se to stává u modelů s mechanickou převodovkou – u automatických převodovek se to pomalu stává standardem na trhu. Naštěstí se jedná o menší problém. Řidič stojící v dopravní zácpě, který chce udržet vůz na místě a zároveň nechce neustále škrtit brzdovým pedálem, může stisknout tlačítko pro aktivaci ruční brzdy. V tomto případě se také uvolní automaticky – ihned po přidání plynu a pokusu o nastartování z klidu.

Zdroj: practicalmotoring.com

Diskuze Vstoupit do diskuze

Redaktor: Petr Vyhnánek

Zdroj

Tesla kamion spatřen na silnici bez kamufláže!

blue vehicle on road

Ukrajinští mechanici proměnili rallye vozy v bojové buginy

Zdroj

Nejprodávanější ojetá auta na Ukrajině. Renault, Škoda ale i auto, které se dávno nevyrábí

ANT Berezhnyi

Plánujete otevřít autoservis? Tohle budete do začátku potřebovat

Zdroj

Lada prodává téměř o 80 % méně vozů než před rokem. Ale její Niva stále vydělává slušné peníze. Jak je to možné?

Zdroj

Rodinný vůz v období krize do 100 tisíc Kč? Máme pro vás pár tipů

Zdroj

Nová Pagani Huayra Codalunga je krásná limitovaná edice Longtail Variant

Zdroj

Innotech Mysterro. Sen brněnského emigranta se bohužel nikdy nenaplnil. Co to bylo za český supersport?

Zdroj

Růžové Lambo patřilo nejdrsnější babče na světě


  • Zdroj: VW
Foto:

Čtěte také

  • blue vehicle on roadUkrajinští mechanici proměnili rallye vozy v bojové buginy
  • ZdrojTesla kamion spatřen na silnici bez kamufláže!
  • ZdrojNejprodávanější ojetá auta na Ukrajině. Renault, Škoda ale i auto, které se dávno nevyrábí
  • ANT BerezhnyiPlánujete otevřít autoservis? Tohle budete do začátku potřebovat
  • ZdrojLada prodává téměř o 80 % méně vozů než před rokem. Ale její Niva stále vydělává slušné peníze. Jak je to možné?

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT