Škoda představila Fabii RS Rally2 s výkonem téměř 300 koní. Co je to za vůz?

Přidat na Seznam.cz

Škoda představila čtvrtou generaci modelu Fabia před více než rokem a bylo jen otázkou času, kdy se supermini oblékne do závodního oblečení.

Ten den konečně nastal, protože česká značka představila novou Fabii RS Rally2, která sice stojí na stejné platformě MQB A0, ale subkompaktní hatchback prošel masivními změnami. Kapesní raketa oděná do zelené barvy Mamba Green má téměř dvojnásobný přítlak oproti svému předchůdci.

Zatímco silniční vůz se dodává výhradně s pohonem předních kol a jeho maximální výkon je 150 koní, Fabia RS Rally2 je stroj s pohonem všech kol a výkonem 291 koní. O motivaci se stará čtyřválcový motor s objemem 1,6 litru, který splňuje předpisy, a pumpuje mohutný točivý moment 430 newtonmetrů. Motor vychází ze známého motoru 2.0 TSI koncernu VW a výkon posílá na obě nápravy prostřednictvím pětistupňové sekvenční převodovky.

Divize Škoda Motorsport vybavila Fabii RS Rally2 mechanickými diferenciály na přední i zadní nápravě. Zajímavostí je, že inženýři přidali elektrohydraulické ovládání mezinápravové spojky pro odpojování přední a zadní nápravy pomocí ruční brzdy. Tato funkce se bude hodit při průjezdu ostrými zatáčkami. Není třeba dodávat, že podvozek byl oproti silničnímu vozu zcela změněn, zatímco velikost kol je buď 15 palců (s 300mm kotouči) pro šotolinové soutěže a 18 palců (s 355mm předními a 300mm zadními kotouči) při závodech na asfaltu.

Aby splňovala předpisy FIA, má Fabia RS Rally2 82,5litrovou palivovou nádrž vyrobenou z nylonu a na zakázku vyrobené pryže se speciální pěnou na vnitřní straně, která snižuje riziko úniku paliva. Kryt nádrže je vyroben z kombinace kevlaru a skelných vláken, zatímco používané palivo je stoprocentně syntetické, pocházející ze zcela obnovitelných zdrojů.

Nejvyšší rychlost samozřejmě není pro rallye vůz nejvyšší prioritou, proto Fabia RS Rally2 dosahuje maximální rychlosti pouhých 200 km/h. Má krátký převodový poměr pro maximalizaci zrychlení a vlastní zavěšení se vzpěrami MacPherson na přední i zadní nápravě. Jak je patrné, je podstatně širší než silniční model a má střešní sání pro lepší proudění vzduchu a přívod čerstvého vzduchu do kabiny.

Zdroj: motor1.com