Škoda představila další model RS. Hovoří se o ekologickém sportovním topu, má téměř 300 koní

Přidat na Seznam.cz

Škoda dosud prodávala nejvýkonnější Enyaq výhradně v karosářské verzi Coupé, nyní je však model RS k dispozici i ve standardním provedení. Jeho oficiální označení je Enyaq RS iV a stejně jako původní vůz dostane novinka dva elektromotory, které budou pohánět obě nápravy, a maximální výkon 220 kW, tedy 299 koní. To stačí, aby elektrický crossover zrychlil z klidu na stovku za 6,5 sekundy, a výrobce slibuje dojezd více než 500 kilometrů, jak píše web automobilky ŠKODA.

Spolu s RS Coupé se nový Enyaq (v neonově jasném odstínu Mamba) stává nejvýkonnějším modelem v nabídce značky. Ve srovnání s vozem se skládací střechou nabízí nejnovější vůz o něco větší zavazadlový prostor, přesněji o 15 litrů, a jeho celkový objem činí 585 litrů (1710 litrů po sklopení sedadel), ale jinak je ve všech ohledech stejný jako jeho o něco méně praktický sourozenec.

To znamená, že máme k dispozici elektrickou modulární platformu MEB, dva elektromotory, kombinovaný výkon 299 koní, systémový točivý moment 460 newtonmetrů a baterie s kapacitou 82 kWh. To odpovídá zhruba 32 litrům benzinu a podle výrobce by to mělo stačit na dojezd 500 km. Maximální rychlost je poměrně skromných 180 kilometrů za hodinu, samozřejmě kvůli omezení rychlého vybíjení článků.

Baterie lze nabíjet stejnosměrným proudem o maximálním výkonu 135 kW nebo pomocí walboxu na střídavý proud o výkonu 11 kW. V prvním případě by to mělo stačit na nabití z 10 na 80 % kapacity za 36 minut.

Vůz je standardně vybaven 13palcovým dotykovým displejem, který doplňuje menší 5,3palcový digitální přístrojový panel. Verze RS dostane bez příplatku také head-up displej, třízónovou automatickou klimatizaci a audiosystém Canton s 12 reproduktory; za příplatek si naopak budete moci pořídit pouze panoramatické okno nebo podvozek s adaptivními tlumiči.

I když si neobjednáte elektronicky řízené tlumiče, Škoda standardně montuje sportovní podvozek (snížený o 15 mm vpředu a 10 mm vzadu) s 20palcovými koly, která lze vyměnit za ještě větší 21palcová kola.

Pro úplnost dodáváme, že nová Škoda Enyaq RS iV je dlouhá 4653 mm, široká 1879 mm, vysoká 1605 mm a má rozvor náprav 2772 mm. Karoserie má vzhledem ke značné čelní ploše velmi slušný součinitel aerodynamického odporu Cd 0,265, k čemuž podle výrobce přispívají i optimalizované plastové kryty kol.

Automobilka zatím nezveřejnila datum uvedení na trh, ale předpokládáme, že by se mohl začít prodávat nejpozději začátkem příštího roku a cena by se neměla zásadně lišit od modelu Enyaq RS Coupé, který Škoda prodává na českém trhu od 1 644 900 Kč.

Zdroj: redakce, skoda-auto.cz