Škoda nebude vyvíjet vodíková auta ani syntetická paliva. Podle šéfa škodovky není nic chytřejšího než baterie

Přidat na Seznam.cz

Škoda představila novou strategii a designový jazyk, jehož prioritou je ochrana životního prostředí a praktické inovace. Jedním z nástrojů realizace této strategie má být nový designový jazyk, který značka nazvala „MODERN SOLID“, napsal server Škoda.

Na nedávné výroční tiskové konferenci ji oficiálně představil předseda představenstva společnosti Škoda Thomas Schäfer.

Cílem nové filozofie je lépe reagovat na požadavky a měnící se životní styl zákazníků. „Mohu vás ujistit, že to bude skutečný wow moment – pro zákazníky i pro naše konkurenty,“ řekl Schäfer. Veřejnost se s podrobnostmi nového designového jazyka MODERN SOLID seznámí koncem letošního roku.

Nový designový jazyk

Podle Martina Jahna, člena představenstva pro prodej a marketing, není MODERN SOLID jen o vzhledu vozů. „Naše nová strategie NEXT LEVEL a celková transformace vyžaduje komplexní změnu designu, a to nejen s ohledem na výrobky, ale také na celou značku,“ řekl Jahn. „Tato změna představuje nejdramatičtější změnu pro značku Škoda od jejího začlenění do koncernu Volkswagen. Nově definujeme náš účel, naše postavení a naši kategorii zákazníků.“

Hlavní náplní značky budou elektromobily

„Elektrifikace začíná hrát roli i na některých rozvíjejících se trzích, jako je Indie. Elektromobilita je pro značku Škoda jasnou cestou, a to nikoliv kvůli tlaku EU, ale proto, že v ni skutečně věříme,“ řekl předseda představenstva Thomas Schäfer. Poznamenal, že Škoda plánuje na příští roky nejméně tři nové elektromobily, které se v modelové hierarchii umístí pod současným modelem Enyaq iV. Škoda však nadále věří i modelům se spalovacím motorem. Nová Fabia podle Schäfera nenechává nikoho na pochybách o tom, jak efektivní a ekologické mohou takové vozy být.

Plug-in hybridy skončí

Předseda představenstva Škody také zdůraznil, že značka nebude dále rozvíjet svou plug-in hybridní řadu. „Plug-in hybridy jsou velmi nákladným způsobem snižování emisí CO2 a spotřeby, protože technicky máte v autě dva systémy,“ vysvětlil. Plug-in hybridy podle něj také nejsou tak účinné při snižování průměrných emisí CO2 ve vozovém parku. Současné plug-in hybridy zůstávají v nabídce, ale budoucnost patří elektromobilům. Plná elektrifikace se proto podle Schäfera a Jahna bude v budoucnu týkat také modelu Octavia, který je nejprodávanějším modelem značky.

Škoda se nezabývá alternativami, jako je vodíkový pohon, ani neplánuje významnou iniciativu v oblasti syntetických paliv. Ty podle značky vyžadují velké množství energie, kterou mohou spotřebovávat přímo elektromobily. Vodíková technologie je navíc pro Škodu příliš drahá. „Není nic rozumnějšího než baterie,“ řekl Schäfer a dodal, že platforma MEB umožnila značce dosáhnout velkých úspor nákladů na výrobu elektromobilů.

Zdroj: skoda-storyboard.com