Škoda málem vyráběla sen českých živnostníků. Yeti Pickup mohl nahradit Felicii
Kdo by neznal Škodu Yeti, první novodobé SUV od okřídleného šípu, která se představila v roce 2009 a odstartovala tak úspěšnou éru domácí automobilky v segmentu SUV. Dokonce pěl ódy na model Yeti i slavný moderátor Jeremy Clarkson, který prohlásil, že jde o nejlepší auto na světě, jak tvrdí server Skoda-storyboard.
Vše to začalo v roce 2005, kdy na ženevském autosalonu se představila designová studie s modrým lakem a o půl roku později, tentokrát na výstavišti ve Frankfurtu nad Mohanem, se ukázala druhá studie. Ta byla pro změnu v oranžovém odstínu, ale disponovala i odnímatelným panelem střechy nad předními sedadly a plátěnou střechou. Nedávno však tuzemská značka prozradila, že pracovala i na užitkové variantě modelu Yeti.
Přesněji v letech 2012 až 2013 pracovala na pickupu odvozeném právě z úspěšného modelu Yeti. Přední část až po B-sloupek byla identická s vozem, jak ho známe z našich silnic, ale zadní část podvozku včetně nápravy, odpružení a zavěšení pocházela z Volkswagenu Caddy Maxi. Praktický pickup měl pod kapotou 2,0 TDI o výkonu 170 koní a nechyběl samozřejmě ani pohon všech čtyř kol.
Co se týče rozměrů, standardní Yeti měřil na délku 4223 mm, kdežto pickup 4876 mm a projevilo se to zejména na rozvoru náprav (navýšení z 2578 na 3006 mm) a zadním převisu (ze 768 na 985 mm). Ložná plocha za kabinou disponovala mírami 1936×1170 mm a hloubka korby byla nezvykle vyšší, konkrétně 625 mm.
I když Yeti Pickup působí papírově prakticky a navíc vypadá k světu, bohužel se nedostal do sériové výroby z neznámého důvodu a nemohl tak splnit sen českým živnostníkům.
Zdroj: skoda-storyboard.com