Škoda jako levná značka? Nic takového, vysvětluje její šéf. Příliš mnoho technologií může lidi přetížit

Přidat na Seznam.cz

Škoda byla také dlouho považována za levnější alternativu k Volkswagenu, aniž by musela slevit ze své spolehlivosti. Její šéf Klaus Zellmer to však vidí jinak. Teze „Škoda jako levná značka“ podle něj neplatí a soustředí se na vlastní strategii v čele s rychlým přechodem na elektromobilitu. Pokud jde o digitální funkce, Zellmer zdůrazňuje, že to s technologiemi ve vozech nechtějí přehánět a raději se drží při zemi, jak píše server Giga.

Klaus Zellmer, který je od léta novým šéfem Škody, nechce dopustit, aby byla spojována především s laciností. „Ti, kteří v minulosti mluvili o Škodě jako o levné značce, se mýlili,“ vysvětluje.

Podle odborníků má česká automobilka v rámci německého koncernu dvojí roli – na jedné straně musí udržet ceny výrazně nižší než VW, ale zároveň musí udržet vysoké standardy kvality, aby nepůsobila příliš laciným dojmem. „Škoda se nesmí příliš přiblížit Volkswagenu,“ říká automobilový expert Stefan Bratzel, ředitel německého Centra pro automobilový management. To se týká výbavy, designu nebo celkového postavení vozů na trhu, ale také ceny.

Méně digitální, více klasické

To potvrzují i slova Zellmera, který považuje Volkswagen a sesterský koncern Škoda za dvě jasně oddělené značky a chce, aby tomu tak bylo i v budoucnu. Zatímco VW stále více sází na digitální prvky, zejména u svých elektromobilů řady ID, Škoda podle něj zůstane v digitálním přístupu konzervativnější.

Češi se tak budou méně zaměřovat na digitální zařízení. Zellmer říká, že chtějí být opatrní a nezatěžovat zákazníky po technické stránce. To platí zejména v souvislosti s přechodem na elektromobilitu, který chce Škoda v poslední době nejvíce urychlit.

Bratzel vidí jasnou pozici značky Škoda v rámci celé skupiny. Česká automobilka má zákazníkům umožnit první, snadný a levný vstup do světa automobilů pod hlavičkou Volkswagen. V dalším kroku budou Němci moci zákazníkům představit celý sortiment skupiny, včetně dalších značek. Motoristé, kteří se rozhodnou zůstat věrní značce Škoda, najdou v jejích vozech i nadále mnoho podobností s Volkswagenem, a to za nižší cenu, ale stále ne příliš levně.

Zdroj: redakce, giga.de