Sklízení obilí na steroidech. Tohle je největší kombajn na světě

Přidat na Seznam.cz

Společnost Tribine Harvester vytvořila kombajn, který by podle evropských měřítek mohl naplnit příslovečné rčení „přebytek formy nad obsahem“. Ukázalo se však, že společnosti Tribine se daří dobře. Dokonce tak dobře, že se vyrábějí další verze výkonného kombajnu, čímž se společnost blíží ke komerčnímu modelu. Nejnovější verze dostala dokonce označení T1000, píše server Farmer.

„Změny, které jsme provedli, doplňují loňskou modernizaci motoru, kdy jsme se rozhodli použít dva devítilitrové motory o výkonu 650 koní. Letošní úpravy jsou přímým výsledkem podnětů a informací, které jsme získali z nesčetných hodin testování u zákazníků,“ řekl Greg Terjesen, viceprezident pro prodej a marketing společnosti Tribine Harvester.

Ještě výkonnější

V roce 2017 se konstruktéři Tribine rozhodli sjednotit zdroje pohonu a místo jednoho devítilitrového motoru pro pohon pracovní jednotky a jednoho 6,7litrového motoru pro pohon stroje vsadit na dva identické devítilitrové motory. Celkový výkon se zvýšil z 600 na 650 koní. Další změnou bylo, že výkon obou motorů mohl být přenášen na pohon stroje, což vedlo k maximální rychlosti 48 km/h, která je pro tak obrovský stroj impozantní.

Ani tak závratná rychlost jízdy však pravděpodobně nevzbudí takovou závist jako extrémní rychlost vykládání. Nový elektromechanický pohon modernizovaných šneků umožnil zvýšit rychlost vykládání na 17619 l za minutu (500 bušlů za minutu při kapacitě zásobníku 1000 bušlů).

Řezací ústrojí slámy (standardní vybavení modelu Gleaner S77) bylo upraveno, nože byly prodlouženy o 25 % a zvýšil se počet kanálků, kterými je drcená sláma vyhazována, což umožňuje pokrýt až 50 stop (15,24 m) široký pokos. Bylo provedeno také mnoho drobných vylepšení, například systém ovládání ventilátoru, který byl přemístěn tak, aby umožňoval lepší ovládání proudění vzduchu.

Software řízení byl optimalizován, což podle konstruktérů vedlo k plynulejšímu a předvídatelnějšímu provozu (kombajn je lámavý a má výkyvnou zadní nápravu). Přepracována byla také přední část kombajnu s prvky z hliníku a skleněných vláken a kabina byla odhlučněna nahrazením běžných skleněných tabulí za zvukotěsné.

Zdroj: farmer.pl