Sezóna začíná. Hledáme zajímavý kabriolet do 250 000 Kč
Jaro je v plném proudu. Je to ideální čas pro začátek sezóny kabrioletů. Během těchto několika slunečných měsíců v naší části Evropy si můžeme nejen o víkendech užívat jízdu bez střechy. S rozpočtem 250 tisíc Kč máme poměrně velký výběr. Vedle dravých a sportovních návrhů BMW, Nissanu nebo Chevroletu najdeme i klidnější modely, jak uvedl server Car.
BMW Z4 E85
Dynamicky prokreslená karoserie dokáže oslovit i dnes a nemá problémy s korozí. Dvoumístný interiér nešetří místem, ačkoli se do něj bez problémů vejdou osoby vysoké až 190 cm. Řidič sedí za volantem nízko, což mu dává dobrý pocit z ovládání vozu v obtížných situacích. Kvalita použitých materiálů je na vysoké úrovni. Výbava zahrnuje klimatizaci, elektricky skládací textilní střechu, palubní počítač a slušný audiosystém.
Pohon se přenáší pouze na zadní kola. K dispozici jsou šestiválcové motory 2.0 150 koní, 2.2 170 koní, 2.5 177-218 koní a 3.0 231-265 koní. BMW se umí působivě dostat do smyku a na mokru mu pomůže elektronika.
Porsche Boxster I
Zajímavou nabídkou pro odvážné je Porsche Boxster první generace. Zlomyslně označovaný jako Porsche chudých se vyráběl v letech 1996 až 2004. Nejmenší kabriolet v nabídce si získal světové trhy i díky atraktivní ceně, ne nepodobné produktům Mercedesu nebo BMW. Do interiéru se vejdou dvě osoby pouze s příručním zavazadlem. Výbava zahrnuje sportovní sedadla, klimatizaci, kožené čalounění, vytříbené ozvučení a základní bezpečnostní systémy.
V souladu s ostatními modely tohoto segmentu má Boxster pohon pouze zadních kol. Pohonnou jednotkou je samozřejmě vzadu uložený šestiválcový motor Boxer s přirozeným nasáváním. Na výběr je motor 2.5 204 koní, 2.7 220-227 koní a 3.2 256-265 k.oní Potěšení z jízdy zaručeno.
Mazda MX-5 III
Do naší nabídky cenově dostupných vozů patří také třetí generace Mazdy MX-5. Japonský roadster se vyráběl v letech 2005 až 2014, přičemž v nabídce byla varianta s klasickou elektricky skládací látkovou střechou nebo méně oblíbená, ale praktičtější verze s ocelovou pevnou střechou. Kompaktní rozměry vozu MX-5 jsou jeho charakteristickým znakem, stejně jako jeho nízká pohotovostní hmotnost. Kabina je uzpůsobena pro dvě dospělé osoby do výšky 185 cm. Povrchové materiály jsou kvalitní, s výjimkou tvrdých plastů. Seznam příplatkové výbavy zahrnuje elektrické ovládání oken, vyhřívaná sedadla, klimatizaci a rádio s CD.
Výkon se samozřejmě přenáší na zadní kola pouze prostřednictvím pěti- nebo šestistupňové manuální převodovky nebo pomalého šestistupňového automatu. K dispozici jsou dva čtyřválcové motory o výkonu 1,8 126 koní a 2,0 160 koní.
Opel GT II
S trochou štěstí si můžete koupit i poslední bláznivý Opel model GT. Druhá inkarnace modelu GT se ve Spojených státech vyráběla v letech 2007 až 2009 a jejími dvojčaty byly modely Saturn Sky a Pontiac Solstice. Dynamicky vykreslený roadster je naprosto nepraktický a výrobce ani nepředstírá, že by zavazadlový prostor měl nějakou funkčnost.
Jedná se přece o vůz, který má poskytovat čistý požitek z jízdy. Dlouhá kapota, kabina a krátký zavazadlový prostor připomínají skutečně sportovní design. Interiér nabízí dostatek místa pro dva cestující a bohatou výbavu včetně automatické klimatizace, vytříbeného audiosystému, koženého čalounění a sportovních sedadel. Použité plasty jsou samozřejmě nevkusné.
Srdcem Opelu GT je známý čtyřválcový motor 2.0 Turbo Ecotec o výkonu 264 koní. Točivý moment jde pouze na zadní kola. Ve zkušených rukou bude kabriolet na silnici velmi efektivní.
Volvo C70 II
Zajímavou nabídkou je druhá generace Volva C70. Cabriolet, který může úspěšně fungovat po celý rok. Švédská konstrukce se vyráběla v letech 2005 až 2013. Byla postavena na základě podlahové desky P1 známé z modelů C30, S40 a V50. Estetická karoserie vyniká tím, že bez ohledu na stáří nemá problémy s korozí. Interiér je teoreticky určen pro čtyři osoby. Na zadní sedadla se v případě nouze vejdou i osoby menšího vzrůstu. Cestování v první řadě je skutečně relaxační, zejména když se odstraní střecha. Výbava zahrnuje řadu bezpečnostních systémů, klimatizaci, kožené čalounění, navigaci a sofistikovaná multimédia.
C70 není sportovní, takže pohon předních kol není problém. Nabídka motorů zahrnuje pětiválcové benzinové motory 2.4 140-170 koní a 2.5 Turbo 230 koní. K dispozici jsou také úsporné diesely. Jedná se o motor 2.0 od PSA o výkonu 136 koní a pětiválce švédské konstrukce 2.0 150-177 a 2.4 180 koní.
Audi A5 I
Dalším modelem v tomto segmentu, který ve většině verzí postrádá náznak sportovního charakteru, je Audi A5 první generace. Vůz má elektricky stahovací textilní střechu – výroba trvala od roku 2007 do roku 2016. Dokonalá ochrana proti korozi je na úrovni Volva, stejně jako odolnost interiéru. Kabina je navržena stejně jako u ostatních modelů značky – správně, z kvalitních materiálů. Zatímco jízda na sedadlech je velmi pohodlná, zadní sedadla je třeba považovat za místo pro zavazadla nebo za velmi nouzové sedadlo.
Většina variant měla pohon předních kol, na přání byl k dispozici trvalý pohon všech kol quattro. Pod kapotou se nacházely benzínové motory 1.8 TFSI 160-170 koní, 2.0 TFSI 180-225 koní, 3.0 V6 TFSI 272-333 koní a 3.2 FSI 265 koní. K dispozici budou také diesely 2.0 TDI 136-190 koní, 2.7 V6 TDI 190 koní a 3.0 V6 TDI 204-245 koní.
Mercedes SL R129
Vůz se jednoznačně zhodnocuje a je dobrou investicí. Model R129 se vyráběl v Brémách v letech 1989-2001 jako čistokrevný roadster s textilní skládací střechou. Původní pevná střecha byla k dispozici na přání. Klasická silueta skrývá kvalitně zpracovaný interiér, který poskytuje vysokou úroveň cestovního komfortu pro dvě osoby. Interiér byl vybaven koženým čalouněním, audiosystémem s rádiem na kazety nebo CD, kompletní elektrickou výbavou a automatickou převodovkou.
Paleta motorů zahrnuje benzinové motory 2.8 R6 o výkonu 193-207 koní, 3.2 R6 o výkonu 231 koní a 5.0 V8 o výkonu 319 koní. Ostatní varianty jsou mimo cenovou relaci. Jedná se o jeden z nejstylovějších kabrioletů 90. let.
Chevrolet Corvette IV
Čtvrtá generace ikonického modelu Corvette se vyráběla od roku 1983 do roku 1996. Tradičně se řada skládala z targy a plnokrevného roadsteru. Nezaměnitelná rovná silueta dodnes vzbuzuje touhu. V interiéru rozměrného křižníku se pohodlně ubytují dvě osoby, pro které je připraveno kožené čalounění, klimatizace, elektricky ovládaná okna, pomalý automat a moře nevkusných plastů.
Corvette C4 si však kupujete kvůli motoru a jeho zvuku. Pod dlouhou kapotou se skrývá atmosféricky plněný osmiválec 5,7 V8 o výkonu 200 až 405 koní v závislosti na verzi. Na palubě je velmi málo elektroniky, což umožňuje působivé skluzavky. Nutno dodat, že vůz rychle nabývá na hodnotě.
Zdroj: car.com