Seznamte se s pěti nejlepšími auty Sylvestera Stallona

Přidat na Seznam.cz

Sylvester Stallone se může směle prohlásit za jednu z nejúspěšnějších a nejznámějších filmových hvězd posledních 40 let. A stejně jako u mnoha jiných celebrit s obrovským bohatstvím se i v jeho garáži pomalu rozrůstá sbírka automobilů. Jeho sbírka aut je skutečně impozantní, píše server Hot Cars.

Backdraft Racing RT3

Ačkoli je Shelby Cobra jedním z nejlegendárnějších vozů všech dob, původní vozy prostě nemohou obstát v konkurenci moderní metalurgie a obrábění. Drsné hrany originální Shelby Cobra jsou však tím, co mnozí nadšenci milují, od chrčivého výfuku až po nebezpečí, které je cítit při driftování v zatáčkách. Pro mnoho fanoušků vozů Cobra, kteří si nemohou dovolit pořídit stratosféricky drahé originály, nabízí řada různých výrobců replik vozů Cobra, které se pohybují od základních až po vysoce pokročilé.

Společnost Backdraft Racing doufá, že se na trhu replik vozů Cobra prosadí se svou verzí RT3, která má karoserii z plastu vyztuženého sklem a žebříkový podvozek s nezávislým zavěšením zadních kol, vinutými pružinami vpředu, jakož i s kolébkovým uložením diferenciálu a konstrukčně namontovaným valníkem. Možnosti motoru dosahují až 550 koní V8, čímž se BDR RT3 blíží závodním specifikacím původních Cobr a zároveň nabízí moderní komfort, kvalitu provedení a bezpečnostní výbavu, kterou riskantní závodní vozy z 60. let neobsahovaly. Styl Cobry však zůstal zachován, blatníky a boční výfuky doplňuje volant s dřevěným věncem, kompletní přístrojová deska a klasická nýtovaná kapota.

Bentley Continental GTC

Jen málokterý vůz v sobě spojuje luxus, styl a výkon v tak zdařilém balení jako Bentley Continental GT, který je k dispozici v široké škále výbav a příplatkových paketů. Sylvester Stallone tráví většinu svého času v Los Angeles a vzhledem k dlouhé historii kabrioletů v hollywoodských filmech a na Sunset Boulevardu by nemělo být překvapením, že si Stallone vybral GTC na seznam svých potenciálních každodenních řidičů. Bentley poprvé představil světu Continental GT v roce 2003, i když anglickému výrobci trvalo až do roku 2006, než vytvořil verzi kabriolet.

Kromě látkové střechy se Continental GTC od svých krajanů s pevnou střechou kupé liší jen velmi málo. Pod dlouhou kapotou se nachází dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec W12 o objemu 6,0 litru, který přes mezinápravový diferenciál Torsen přenáší na všechna čtyři kola výkon 552 koní a točivý moment 479 N.m. Vůz je vybaven dvěma turbodmychadly a dvěma turbodmychadly. Interiér kabrioletu se podobně jako kupé vyznačuje rozsáhlým použitím dřevěných a hliníkových obkladů, pohodlné kůže a diamantem prošívaných kůží.

Chevrolet C3 Corvette

Není mnoho vozů, které by byly na první pohled rozpoznatelnější než Chevrolet Corvette, a to bez ohledu na generaci nebo dobu výroby. Stallone vlastní kabriolet Corvette C3 z roku 1968, který byl výrazně upraven. O tom, že se se Stalloneho Corvettou děje něco zvláštního, napoví především baňatá přední kapota, a pak se do popředí dostanou obrovské boční výfuky, chromovaná kola a sotva viditelná zakázková sedadla. Carbuzz uvádí, že Stallone získal Corvettu v aukci v roce 2009 a dodal jí 8,3litrový motor Donovan Big Block, který produkuje 660 koní.

Sly si naštěstí ponechal manuální převodovku (v tomto případě pětistupňovou) a interiér je kompletně čalouněný kůží včetně zakázkových sedadel Corbeau, přičemž nabízí také klimatizaci a výklopný volant. Moderní výkonnostní vylepšení, jako jsou protiblokovací brzdy, posilovač řízení, vstřikování paliva a zakázková sada rollbarů za sedadly, dále odlišují tento vůz od sériové C3 a kola jsou díly Boyd Coddington. Celá karoserie vozu byla vyztužena skelnými vlákny s ocelí, aby zvládla veškerý dodatečný výkon, a je zde dokonce i přehrávač CD, ačkoli všechny zakázkové vychytávky zřejmě nemohly udržet Stalloneho zájem, protože vůz prodal v roce 2011 s podepsanou fotografií a titulem jako součástí obchodu.

1932 Hiboy Hot Rod

Vrcholem Stallonovy působivé sbírky je hot rod Hiboy z roku 1932, který vytáhne z garáže, když si potřebuje užít retro jízdu s autem na střeše. Tento hot rod, plně upravený z kabrioletu Dearborn Deuce, s obrovskými zadními koly a klasicky malými a úzkými předními pneumatikami, má při stavbě vedle svého ikonického stylu řadu základních výkonnostních vylepšení z odvětví hot rodů. Téměř stejně působivý jako samotný hot rod je fakt, že na rozdíl od mnoha největších celebrit a hvězd reality show současnosti se Stallone cítí dostatečně pohodlně na to, aby se po městě projížděl bez plně zatmavených oken a bodyguardů a raději si užívá jízdu a riskuje interakci s fanoušky, kteří by neměli problém ho poznat se sklopenou střechou kabrioletu.

O pohon se stará osmiválec Big Block Chevy V8 o objemu 383 cd (neboli 6,3 litru) z bedny, který dosahuje výkonu až 330 koní a točivého momentu 460 Nm. Ačkoli motor 383 nebyl nikdy nabízen v sériovém vozidle, tyto výkonové parametry z něj dělají oblíbenou volbu pro hot rodding, protože jeho točivý moment překonává i současné motory Hemi. Mezi detaily interiéru patří zakázková kožená sedadla v hnědé barvě a hliníkové obložení, zatímco vpředu je odhalené chromované zavěšení s vinutými pružinami, chromovanými rameny A a předními kotoučovými brzdami.

Rolls-Royce Phantom

Všechna ta dřina však Stallonemu dává právo užívat si života v luxusu, a ten není o moc luxusnější než projížďka po Hollywoodu v Rolls-Royce Phantom. Velké kupé je nejnovější iterací modelové řady Rolls-Royce, která původně debutovala v roce 1925, ačkoli se mnohé na vozech radikálně změnilo.

Pod kapotou žije monstrózní dvanáctiválec o objemu 6,75 litru, který dosahuje výkonu 453 koní a točivého momentu 531 N.m (přičemž působivých 400 N.m je k dispozici již při 1 000 otáčkách).

Jaký ze Slyových vozů byste si vybrali?

Zdroj: hotcars.com