Sbohem, králi! Renault představuje Megane RS Ultime, jde o speciální edici na rozloučenou
Bohužel, je to tady – úplně poslední model divize Renaultsport. Megane RS Ultime, který tento týden debutoval na tokijském autosalonu v Japonsku, je labutí písní modelů RS francouzské značky, protože budoucí výkonné vozy ponesou značku Alpine. Individuálně číslované finále začíná jako model Trophy a přidává řadu vizuálních úprav. Výroba je omezena na pouhých 1976 vozů jako pocta roku založení společnosti Renault Sport, jak uvádí server Topgear.com.
Hot hatch, který je k dispozici v barvách Star Black, Pearl White, Sirius Yellow a Tonic Orange, dostane matně černou grafiku na předních dveřích a blatnících, stejně jako na kapotě, střeše a zadním nárazníku. Vpředu přibyl monogram „Ultime“, zatímco černé akcenty karoserie zahrnují kliky dveří, boční zrcátka, rámy oken, difuzor, kola a všechna loga. Ve srovnání s běžným Meganem má RS mohutnější karosářský kit s o 60 mm širšími předními a o 45 mm širšími zadními blatníky a také středový výfuk.
Při vstupu do interiéru má Ultime sedadla Recaro zabalená do titanově černého čalounění Alcantara s logy RS. Pro označení speciálního statusu přidal Renaultsport na spodní část středové konzoly očíslovaný kovový štítek. Štítek je umístěn těsně před řadicí pákou a je podepsán vývojovým jezdcem Laurentem Hurgonem, který je držitelem rekordů na Nürburgringu, v Suzuce a ve Spa-Francorchamps pro vozy s pohonem předních kol.
Renault prodává Megane RS Ultime jako téměř plně vybavený vůz, protože jedinou volitelnou výbavou je střešní okno a head-up displej, přičemž obojí je nabízeno výhradně pro vozy s levostranným řízením. Kupující se navíc mohou rozhodnout pro zakázkový kryt, který ochrání to, co se pravděpodobně stane cenným vozem v příštích desetiletích, kdy bude vše elektrické.
Ačkoli na tiskových snímcích je ultimativní hot hatch zobrazen s manuální i automatickou převodovkou, EDC bude nabízen pouze v Evropě. O pohon se stará známý přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,8 litru s výkonem 300 koní a točivým momentem 420 Nm, což je čtyřválcový agregát sdílený s modelem Alpine A110 s motorem uprostřed. Renaultsport montuje polopneumatiky Bridgestone Potenza S007, původně vyvinuté pro ostrý model Trophy R.
Megane RS Ultime jezdí na 19palcových kolech Fuji Light a je vybaven brzdami Brembo s červenými třmeny. Mezi další vychytávky, které stojí za zmínku, patří snížený podvozek Cup, řízení zadních kol a mechanický diferenciál Torsen. Pokud jde o interiér, 10palcový digitální přístrojový štít doplňuje 9,3palcový infotainment se speciálním telemetrickým systémem a reproduktory Bose.
Renault Megane RS Ultime, budoucí sběratelský kousek, se má začít prodávat letos na jaře a nahradí verze RS i RS Trophy.
Zdroj: Renault, topgear.com