Rusové používají v Arktidě autonomní auta. Kamiony Kamazy vozí náklad na trase dlouhé 140 km
Ropný gigant Gazprom Neft začal provozovat neobvyklé nákladní vozy Kamaz. Nákladní vozy vozí náklad z autonomních severních těžebních polí v arktické tundře na 140 km vzdálenou základnu. Konvoj Kamazů bez řidiče monitoruje prostor v okruhu 200 m od vozů a zvládá se také vyhýbat překážkám. Rusové však plánují nasadit nové autonomní vozy také na vysoce frekventované dálnici mezi Moskvou a Petrohradem, jak píše web Rogtec Mazagine.
Téma autonomní dopravy je spojováno především s osobními automobily nebo dálkovou nákladní dopravou na vybraných dálničních tepnách. Zatím je však spíše v oblasti teorie a opatrného testování v praxi. Jako blesk z čistého nebe proto přichází zpráva ruského ropného gigantu Gazprom Něfť, že zahájil „ostrý“ provoz autonomní flotily nákladních vozidel Kamaz v severní tundře.
Arktickou tundrou to nekončí
Jak informuje přímo Gazprom Neft, kamiony Kamaz bez řidiče (během testovací fáze seděli operátoři na sedadlech spolujezdců a řídili všechny jízdní procesy v praxi) jezdí na trase dlouhé 140 km. Ta spojuje autonomní severní těžební pole se zpracovatelskou základnou a osadou Tazovskij a vyznačuje se velmi nepříznivými povětrnostními podmínkami. Mráz zde dosahuje teplot až -30 °C, což v kombinaci s mrazivým větrem prověří funkčnost zařízení v extrémních podmínkách.
„Využití autonomních nákladních vozidel Kamaz zvýší efektivitu logistiky v severních výrobních oblastech a zvýší objem zboží, materiálu a zařízení na zásobovací trase,“ uvedla společnost Gazprom Neft. Zástupci energetické společnosti rovněž potvrdili, že výše uvedená trasa v arktické tundře slouží jako vynikající pilotní projekt a že hodlají nasadit autonomní Kamazy i v hustě osídlených oblastech. Další trasou, kde budou brzy nasazeny, je údajně frekventovaná dálnice mezi Moskvou a Petrohradem.
Zdroj: redakce, rogtecmagazine.com, new.g-energy.org