Rusové chtějí brzy přivézt nová nákladní auta. Důvod by vás ani ve snu nenapadl
Věděli jste, že ruské společnosti ruší obměnu vozového parku, protože prostě nemohou koupit nové evropské nákladní automobily? Dnes je však na čase položit si otázku, jak Rusové udrží v provozu dříve zakoupené zahraniční nákladní automobily, píše server AutoMagazin.
Ceny za servis nákladních vozidel rostou rekordním tempem, a to i při použití výrobků domácích značek. Cena oblíbených olejových filtrů značky Vektor vzrostla o 90 %, ruského motorového oleje ZIC o 67 % a oblíbených ruských pneumatik Cordiant v průměru o 88 %. Kromě toho došlo také k celkovému zvýšení nákladů na pracovní sílu v dílnách, což znamená, že cena za odpracovanou hodinu vzrostla v závislosti na regionu o 30 až 200 %.

Jak se z toho dostat?
Prezident Sibiřského svazu dopravců chce naplnit ruské sklady použitými díly z relativně čerstvých ojetých vozidel. Proto navrhuje organizovat hromadný dovoz dárcovských nákladních vozidel, zejména tahačů s návěsy do stáří 5 let, které jsou oblíbenými modely i na ruských silnicích. evropských značek. Takové tahače by byly demontovány, což by Rusům umožnilo pokračovat v používání dříve zakoupeného vozového parku. Prezident zároveň připouští, že z dlouhodobého hlediska bude prostě nutné nahradit vozidla jinými než evropskými, zejména z Číny.

V zájmu realizace výše uvedeného plánu se sibiřská organizace obrátila na úřady s žádostí o dočasné zrušení cel na dovoz ojetých nákladních automobilů a o pozastavení recyklačních poplatků spojených s vyřazováním vyřazených automobilů. Otázkou však zůstává, zda by to skutečně mohlo být řešením problémů. Za prvé, sankce EU omezují vývoz vozidel do Ruska a Běloruska, takže nákup potřebného počtu dárcovských nákladních vozidel by nebyl snadný.
Druhým problémem je skutečnost, že ruská nákladní vozidla se výrazně liší od vozidel provozovaných ve většině evropských zemí, dokonce i v Turecku. I v nejnovějších modelech mají Rusové obvykle normu Euro 5, takže kompatibilita dílů by nebyla zaručena.
Zdroj: automagazin.sk