Ruská firma představila nové terénní vozidlo. Má šest kol a je obrovské

Přidat na Seznam.cz

Tento obrovský vůz vás bezpečně převeze přes ledové řeky, sněhové duny a dokonce i bažinaté močály, píše web Russia Beyond.

Malá soukromá ruská společnost Makarov All-Terrain Vehicles vytvořila ideální vozidlo pro Arktidu – terénní nákladní automobil „Burlak“. Toto monstrum je schopné projet pětimetrovými sněhovými dunami, padlými stromy, balvany a dokonce dokáže přejet i ledové řeky a nádrže s více než tunovým nákladem na palubě.

K čemu byl Burlak navržen?

Burlak je optimalizován pro jízdu po zimních silnicích a hlubokém sněhu arktické oblasti a zaujme i svým vzhledem. Je to obrovský civilní stroj, který je dokonce větší než vojenský nákladní automobil Ural-4320. Burlak je také o 0,24 m širší a o 0,70 m vyšší. Do kabiny se také nelze dostat bez speciálního žebříku. Má kola obrovských rozměrů, která i při zatížení 2 tunami nechají mezi zemí a spodkem vozu až 70 cm prostoru.

Motor vozu Burlak je umístěn vpředu. Díky tomu se vozidlo zanoří do vody, ale pak se na hladině vyrovná a plave dopředu. Tvůrci také naznačují, že se vozidlo za žádných okolností nepotopí, protože každé z jeho kol má vnitřní tlak 0,1-0,4 atmosféry, který umožňuje stroji plavat i s dvěma tunami dalšího nákladu.

Kromě toho jsou hlavní systémy „Burlaku“ (převodovka, brzdový systém atd.) ukryty v boxu, který je neustále zahříván teplem motoru.

Zjednodušeně řečeno, Burlak plave ve vodě, rozbíjí jakýkoli tenký led a snadno se pak dostane z vody na pevný led nebo na souš. Vše je navrženo tak, aby dokonale fungovalo i v těch nejkrutějších arktických mrazech.

Jak byl vytvořen

Nápad vytvořit těžký terénní vůz dostali vývojáři během výletu na Ural. Ukázalo se, že žádné existující vozidlo není ve skutečnosti schopné překonávat řeky, přejíždět přes padlé stromy a balvany a jezdit po zledovatělých silnicích.

Zpočátku plánovali vytvořit pro tyto účely vozidlo standardních rozměrů, ale zastavili se, protože několik společností se do podobných projektů pustilo již o něco dříve. Místo toho se společnost Makarov All-Terrain Vehicles rozhodla vytvořit první terénní vozidlo velikosti Kamazu (jeden z největších civilních nákladních automobilů SSSR) vhodné pro polárníky a velké podniky (těžba ropy a plynu), které působí v Arktidě.

Burlak se vyrábí v malých sériích ve formátu terénního karavanu pro turisty a ve formátu směnového vozu až pro osm osob včetně řidiče.

Zdroj: rbth.com