Rumunský hit Dacia Sandero. Vyplatí se tohle levné vozidlo i jako ojetina?

Přidat na Seznam.cz

Nová Dacia Sandero II byla výhodnou koupí. Je cena z druhé ruky odpovídající? Web Autobild prohlédl Sandero vyrobené v roce 2017.

Německou hvězdou v žebříčcích soukromých nových vozů byla v prvních dvou měsících roku 2022 Dacia Sandero III. O malý vůz dceřiné společnosti Renault-Nissan je však zájem i na trhu ojetin. Z dobrého důvodu? Podívali jsme se na základní model druhé generace z modelového roku 2017.

Faceliftovaná verze Sandero II byla jako s litrovým motorem o výkonu 73 koní považována za záležitost pro chudé a minimalisty. Podle databáze Schwacke stál rumunský vůz kdysi 180 tisíc korun včetně rezervního kola, rádia Blaupunkt a DPH. Nyní je Sandero, které v prvním životě používala bezpečnostní služba, na prodej u Auto-Kontor Nord v Uetersenu ve Šlesvicku-Holštýnsku za 98 tisíc korun. Vzhledem k současným vysokým cenám ojetých vozů je tato cena za čtyři a půl roku starý vůz rekordně nízká. Ale co dostanete?

Dacia Sandero ojetá: Clio nebo Corsa stojí více než dvakrát tolik

Na našem testovacím Sanderu je zřetelně vidět jeho bohatý minulý život. Po ujetí 133 605 km je potah sedadla řidiče na velké ploše roztržený a těsnění dveří v úrovni pásu se rozpadlo. Menší promáčklina zasáhla také C-sloupek a zadní dveře na straně spolujezdce. A ve slunečním světle lze zbytky lepidla po bývalém firemním nápisu nejen tušit. Nevadí, myslí si možná mnoho pragmaticky založených kupujících z druhé ruky. V ideálním případě vycpou polštář sedadla sami jehlou a nití, důlek vyspraví retušovací tužkou a nanejvýš Dacii vyleští v obchodě pro kutily. Jedině tak je možné zajistit, že malé Sandero zůstane cenovým hitem, v který jste doufali: v opačném případě nenajdete model z konce roku 2017 za méně než 100 tisíc korun.

Sandero má srozumitelné ovládání a přijatelnou ergonomie. Má robustní plasty, ale katastrofální potahy sedadel.

Podobně starý Renault Clio nebo Opel Corsa stojí při srovnatelné užitné hodnotě více než dvojnásobek. Sandero naproti tomu nenabízí žádnou zvýrazněnou výbavu.

Ovládá umění opomenutí jako málokterý jiný vůz moderní doby: okna jsou stažená klikou, centrální zamykání a klimatizace jsou nápadné svou absencí.

Na čem ale záleží je fakt, že čtyři nebo dokonce pět osob může cestovat z bodu A do bodu B v suchu a co nejhospodárněji. Šest litrů na sto kilometrů stačí pro chrčivý tříválcový motor o výkonu 73 koní. S tímto motorem se však nedoporučuje předjíždění nebo rychlost vyšší než 130 km/h.

Přesto není základní Sandero zastaralé: Na palubě jsou čtyři airbagy, ABS a ESP. A v nárazových testech Euro NCAP v roce 2013 získal čtyři hvězdičky. Emisní norma Euro 6 nového motoru představeného v roce 2017 odpovídá tehdejšímu standardu třídy. Je potěšující, že na našem testovacím voze se rušný minulý život příliš neprojevil. Po více než třech cestách kolem světa jezdí Sandero docela dobře. Nápravy nehučí, ani nehučí ložiska kol. To, že brzdy už nejsou tak svěží a motor se projevuje lehce mastnou stránkou, se stává po tomto počtu najetých kilometrů i u mnohem dražších značek.

Základní nátěr prosvítá jak na prazích dveří, tak na hraně zavazadlového prostoru. Na druhou stranu si nelze stěžovat na žádnou vážnou rez. Výfukové potrubí a vedení nápravy jsou již viditelně zrezivělé, ale zatím se jedná pouze o vizuální nedostatek. Náš tip: S přeplňovanými benzinovými a naftovými motory o výkonu 90 k je Sandero rychlejší a stále mimořádně hospodárné.

Závěr

Jednoduchá technika a příjemně vysoká užitná hodnota dělají ze Sandera sympatického minimalistu. Její fixní náklady jsou rovněž nízké. Životnost je přinejlepším průměrná.

Zdroj: autobild.de