Rodinné kombi s pohonem 4×4 kolem 250 000 Kč. Dobrá alternativa k SUV

Přidat na Seznam.cz

Za 250 tisíc máte na trhu s ojetinami obrovský výběr tříd a modelů. Kromě nudných dodávek pro rodinu jsou alternativou zajímavé vozy s pohonem 4×4. Zajišťují správnou úroveň funkčnosti a bezpečnosti za všech podmínek.

Opel Insignia I

V letech 2008 až 2017 byla k dispozici první generace modelu Opel Insignia. Favorit vozového parku zaujme slušnou odolností a funkčností, i když v každé kategorii mírně zaostává za soupeři ve své třídě. Exteriér bohužel trpí problémy s korozí, zatímco interiér je vyroben z průměrných plastů, které mohou po letech vrzat.

Na sedadlech, zejména na volitelných ortopedických s širokým rozsahem nastavení, je jízdní komfort skvělý. Sedadlo je výrazně těsnější než u konkurentů, ačkoli osoby s výškou 185 cm by si neměly stěžovat. Pohon všech kol využívá mezinápravovou spojku k přenosu části výkonu na zadní nápravu (v případě potřeby). Kombinoval se se zážehovými motory 2.0 Turbo 220-250 koní a 2.8 V6 Biturbo 260-325 koní nebo vznětovým motorem 2.0 CDTI 160-195 koní. Poslední možnost se zdá být nejrozumnější.

Škoda Octavia III

Za 250 000 Kč lze pořídit i Škodu Octavia třetí generace z prvních let výroby. Český hit se vyráběl v letech 2013 až 2020, tradičně jako liftback a kombi. Tentokrát vás nečeká nudný design a průměrnost – Octavia vás může oslovit. Zejména v mírně terénní verzi Scout, která je mimo naši nabídku. Do interiéru se pohodlně vejdou čtyři osoby a značné množství zavazadel. Seznam výbavy zahrnuje rozšířenou multimediální výbavu s dotykovým displejem, kožené čalounění, střešní okno, výkonný audiosystém, automatickou převodovku DSG a pohon 4×4.

Varianta s pohonem všech kol byla k dispozici se vznětovým motorem 2.0 TDI o výkonu 150-184 koní nebo zážehovým motorem 1.8 TSI o výkonu 180 koní. Je to jednoduché a obrněné řešení. Je třeba si uvědomit, že převodovka DSG může vypovědět službu přibližně při 150-250 000 kilometrech.

Audi A4 B8

Audi A4 čtvrté generace (B8), vyráběné v letech 2007 až 2015, je na trhu s ojetinami velmi oblíbené. Estetická karoserie nemá problémy s korozí, ani kabina nemá žádné kvalitativní nedostatky. Prostor není ohromující, ale pro čtyři cestující je dostačující. Na palubě najdeme dvouzónovou klimatizaci, kvalitní multimédia, sportovní sedadla, kožené čalounění a mnoho dalších doplňků.

Pokud se rozhodneme pro variantu s pohonem všech kol, získáme systém quattro. K dispozici byl s motory 2.0 TSI 180-225 koní, 3.0 V6 TSI 275-333 koní a také s diesely. Jedná se o motory 2.0 TDI 177 koní, 2.7 V6 TDI 190 koní a 3.0 V6 TDI 204-245 koní.

Volvo V70 III

Ikonou bezpečnosti a funkčnosti je bezesporu Volvo V70 třetí generace. Vlajková loď švédské značky byla vyráběna v letech 2007 až 2016, zatímco náš rozpočet postačí na zachovalý exemplář z prvních let výroby. Vnější povrch je dokonale chráněn proti korozi. Interiér také nikdy neprozradí skutečný kilometrový proběh daného modelu a nabízí dostatek místa pro čtyři osoby a spoustu zavazadel. Kromě rozsáhlých bezpečnostních systémů patří do výbavy často navigace, tempomat, kožené čalounění, střešní okno a výborný hudební systém.

Připojitelný pohon 4×4 se dodával se vznětovým motorem 2.4 D o výkonu 175-215 koní, benzinovým 2.5 Turbo o výkonu 210 koní, 2.0 Turbo o výkonu 203 koní, 3.2 o výkonu 243 koní a vlajkovou lodí 3.0 R6 o výkonu 285-304 koní. Navzdory svému stáří se pohon AWD ukazuje jako relativně bezproblémová volba.

BMW řady 5 E61

Doporučením pro milovníky zavedených značek je BMW řady 5 E61, vyráběné v letech 2003 až 2010. Interiér zaujme pečlivým zpracováním a odolností, v němž se relativně pohodlně usadí čtyři cestující. Za 250 000 Kč seženete dobře udržovaný exemplář z konce výroby s přijatelným nájezdem menším než 300 000 km. Seznam příplatkové výbavy zahrnuje kožené čalounění, sportovní sedadla, archaická multimédia s navigací, rozsáhlý zvukový systém, asistenční systémy řidiče a pohon 4×4 xDrive upřednostňující zadní nápravu.

Díky těmto vlastnostem se neztrácí charakter značky a přitom má prostorné kombi. Bohužel tento systém není zcela trvanlivý a bezporuchový a po letech může vyžadovat nákladné opravy. Vůz byl k dispozici se vznětovým motorem 3.0 D o výkonu 197-286 koní, benzinovým motorem 3.0 o výkonu 218-272 koní a motorem 3.0 Biturbo o výkonu 306 koní.

Audi A6 C6

Nízká ztráta hodnoty, vysoká odolnost a relativně přijatelné náklady na údržbu charakterizují také vozidla C6 vyráběná v letech 2004 až 2011. Estetický exteriér je účinně chráněn proti korozi. Interiér představuje standard kvality ve své třídě a textilní i kožené čalounění je mimořádně odolné. Jak se na segment E sluší, je zde dostatek místa pro čtyři dospělé osoby. Pokud budete mít štěstí, najdete dobře vybavený exemplář s pravidelným servisem a přiměřeným počtem najetých kilometrů.

Stálý pohon 4×4 quattro byl nabízen mimo jiné se zážehovými motory 3.2 V6 FSI 255 koní, 3.0 V6 TSI 290 koní, 4.2 V8 335-350 koní a diesely – 2.7 V6 TDI 190 koní a 3.0 V6 TDI 225-240 koní, o kterém jsme psali v minulém článku.

Mercedes třídy E W212

Náš rozpočet umožní pořídit si i reprezentativní Mercedes třídy E W212 nabízený v letech 2009 až 2016. 250 tisíc stačí na kus z počátku výroby. Ve srovnání s předchůdcem byla zlepšena ochrana karoserie proti korozi. Jak se na Mercedes sluší, interiér nás přivítá kvalitními materiály a dokonalou montáží. Je zde dostatek místa pro čtyři osoby. Seznam příplatkové výbavy zahrnuje automatickou klimatizaci nastavitelnou ve dvou zónách, zastaralou navigaci, kvalitní audiosystém, střešní okno, kožené čalounění, automatickou převodovku, vzduchové odpružení a tempomat.

Běžným doplňkem třídy E je stálý pohon všech kol 4MATIC, který rovněž přenáší většinu výkonu na zadní nápravu. Na výběr jsou agregáty 3.5 V6 272 koní a 1.8 Kompressor 204 koní, stejně jako diesely 2.1 CDI 170-204 koní a 3.0 V6 CDI 231 koní.

Je kombi dobrou alternativou k SUV?

To je individuální, i když si myslíme, že kombi poskytne více radosti z jízdy. Má nižší těžiště a vykazuje vyšší stabilitu v ostrých zatáčkách. Se světlou výškou 17-19 cm vyjede na většinu obrubníků. Oblíbenost většiny konstrukcí zajišťuje relativně přijatelné servisní náklady. V těchto vozech se pohodlně sedí a vzhledem ke stáří konstrukce jsme odsouzeni k motorům s životností 350-500 000 km. Kromě toho získáme prostorný zavazadlový prostor a stálý pohon obou náprav.