Řidiči je proklínají. Nejhorší motory, na které můžete u ojetých vozů narazit

Přidat na Seznam.cz

Vybrali jsme pro vás motory, se kterými se ještě můžete setkat pod kapotou ojetých vozů a které se v posledních letech staly nechvalně známými. Jedná se o vysoce rizikové motory. Je možné, že vám budou spolehlivě sloužit, ale o jejich koupi se rozhodněte až po konzultaci s odborníkem, jak píše server Moto.

Seznam motorů, na které si řidiči v posledních letech stěžovali, by mohl být mnohem delší, ale dnes jsme se rozhodli podívat na poměrně populární jednotky do dvou litrů. Nezapomeňte, že nepoužívaný vůz s některým z těchto motorů může být výhodnou koupí. Musíme si však být vědomi rizik a nákup si dobře rozmyslet.

Volkswagen 1.4 TSI

Měl to být jeden z nejoblíbenějších benzinových motorů koncernu Volkswagen. A skutečně se tak stalo. Používá se ve vozech segmentů B, C a D. Bohužel se konstruktéři nedokázali vypořádat s několika problémy, které vrhají stín na jeho image a mohou nic netušícímu majiteli vyčerpat kapsu.

Motor 1.4 TSI Twincharger (160 koní) trpí nataženým rozvodovým řetězem, problémy s napínákem řetězu, ale také velmi vážným spálením a následným praskáním středových pístů. Pokud se problémy s písty vyskytnou během záruční doby, vede to k výměně motoru na náklady výrobce, ale poté majitele čekají obrovské náklady. Nejslabší varianta (122 koní) trpí výhradně problémy s výše zmíněným rozvodem. Motory 1.4 TSI trpí také problémy se vstřikovacím systémem a poruchami magnetické spojky kompresoru.

Renault 1.5 dCi

Vznětové motory mají pověst odolných a dlouhověkých motorů. Malý diesel od Renaultu ukazuje, že tomu může být i naopak. Motor 1.5 dCi (K9K), který byl představen v roce 2001, si našel cestu do většiny modelů Renault, které nejsou malými vznětovými motory, do vozů Dacia, ale také do několika modelů Nissan. Nejzávažnějším problémem je možnost otáčení pánve klikového hřídele.

K poruše obvykle dochází při ujetí přibližně 150 000 km. Náklady na opravu mohou být vyšší než při koupi použitého motoru, i když je to poměrně riskantní. Kromě toho může dojít k poruše napájení nebo systému přeplňování.

Volkswagen 2.0 TDI

Žádný motor nezpůsobil výrobci takový problém jako motor 2.0 TDI od Volkswagenu. Měl to ještě těžší, protože nahradil motor 1.9 TDI, který byl známý svou odolností a bezproblémovým provozem. Seznam problémů s motorem 2.0 TDI je dlouhý. Patří sem prasklé hlavy, opadávající hlavy, poruchy olejového čerpadla, poruchy vstřikovacího čerpadla, poruchy pohonu rozvodů (předčasné opotřebení ozubených kol na hnacím hřídeli) nebo dvouhmotové kolo. Problémy skončily s uvedením verze 2.0 TDI CR, tj. se systémem Common-Rail v roce 2007. Tento motor již není na černé listině.

BMW 2.0d

Vznětový motor BMW o objemu 2,0 litru (M47D20/M47TUD20) není bez problémů. A když k nim dojde, mohou způsobit na účtu majitele skutečnou spoušť. Jednotka z roku 1998 (136 a 150 koní) trpí řadou neduhů, poškozeno je turbo, dvouhmotové kolo, vstřikovače a dokonce i zlomený klikový hřídel. Jeho nástupce (N47) měl od března 2007 do ledna 2009 ozubené kolo trvale integrované do klikového hřídele. Výměna rychle se opotřebovávajícího ventilového rozvodu proto může znamenat značné náklady.

Alfa Romeo 2.0 TS

Dvoulitrový motor Alfy Romeo je jedním ze silných soupeřů, ale patří k jednotkám, které jsou drahé na údržbu a poměrně problematické. Má dvě zapalovací svíčky na válec (Twin Spark) a několik problémů. Je třeba dbát na správnou hladinu oleje. Slabým místem jsou poruchy variátoru, které vedou k hrubému chodu motoru, a také dochází k zadření ojničních skříní.

Toyota 2.0 / 2.2 D-4D

Turbodiesel Toyota (1AD a 2AD) má několik nevýhod. Prvním z nich je nadměrná spotřeba motorového oleje. Spotřeba oleje sama o sobě ještě není důvodem k obavám, ale pokud překročí půl litru na 100 km, je to již dobrý důvod k návštěvě servisu. Druhou příčinou potíží je spálení těsnění hlavy. To je pravděpodobně způsobeno vysokým zatížením motoru, které vede k deformaci hlavy.

Výměna těsnění příliš nepomáhá, protože v bloku motoru (vyrobeného z hliníkové slitiny) vznikají důlky. Zbývající možností je výměna bloku motoru (doporučení společnosti Toyota) nebo jeho přebroušení (alternativní řešení). Problémy může způsobovat také systém vstřikování, turbína a dvouhmotové kolo.

Zdroj: moto.pl