První jízda s Mazdou CX-5 2022: Japonci umí svádět
Nová barva a mírně upravená maska chladiče – to je v podstatě vše, čím se nová verze Mazdy CX-5 zvenčí liší od svého předchůdce. Ale ne všem to bude vadit. Druhá generace japonského SUV, která spatřila světlo světa v roce 2017, je koneckonců stále vozem, jehož vzhled odpovídá současným stylistickým trendům, napsal server AMS.
Není zde cítit ani náznak anachronismu. Je to typický představitel sortimentu společnosti z Hirošimy – s odvážným vzhledem a ostrými liniemi, které lámou světlo a přitahují pozornost. A stále vypadá dobře. Jaké jsou nejdůležitější změny? Důraz byl kladen na pohodlí. Vůz byl dodatečně odhlučněn. Hlavní důraz je zde kladen na potlačení hluku vycházejícího z podvozku. Díky tomu je vůz opravdu tichý. Až do rychlosti 120 km/h, což je nejvyšší povolená rychlost na španělských dálnicích, si nemůžete stěžovat ani na zvuk kol, ani na vzduch proudící kolem karoserie. Druhou změnou pro rok 2022 je zlepšení konektivity. CX-5 získala integraci se systémem Android Auto a bezdrátovou komunikaci s Apple CarPlay.
Vůz po změnách získal nové verze výbavy. Varianta Newground je určena lidem, pro které je auto více než jen dopravní prostředek. Tato verze má v interiéru barevné akcenty. Okolí větracích otvorů je limetkově zelené. Stejné akcenty jsou i na prošívání a čalounění sedadel a na masce chladiče.
Vyšší verze Homura se liší mimo jiné koženým čalouněním, prostorem pro bezdrátové nabíjení telefonu a zadními LED světly. Nejvyšší verze Enso se vyznačuje odvětrávanými předními sedadly, vyhřívanými sedadly a audiosystémem Bose. Vůz dostal novou barvu Zircon Sand. Tuto barvu lze objednat s jakoukoli novou výbavou.
Vylepšení se nacházejí také pod karoserií a jejich hlavním účelem je snížit spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého. K tomu sloužila změna softwaru řídícího činnost automatické převodovky. Japonci zároveň ujišťují, že reakce vozu na sešlápnutí plynového pedálu je dynamičtější. Zlepšil se také proces spalování směsi paliva a vzduchu. Po těchto změnách se vstřikované palivo účinněji pohybuje, což by se mělo projevit v dokonalejším procesu spalování. Kromě toho byl kompresní poměr zvýšen na 15:1, což vedlo ke snížení spotřeby paliva o 6,8 %.
Cestující obklopují na dotek příjemné a dobře padnoucí materiály. Japonci se odvážně drží své koncepce ovládání multimédií pomocí multifunkčního ovladače a tlačítek na konzole mezi sedadly. Pro zaryté příznivce značky to bude přínosem. Nebyly opuštěny ani fyzické knoflíky a tlačítka pro ovládání klimatizace a ventilace. Je to sice krok proti dnešní módě, ale rozhodně je to krok, který prospívá ergonomii interiéru a bezpečnosti jízdy.
Ceny nových verzí Mazdy CX-5 začínají na 888 900 Kč. Tolik musíte zaplatit za vůz v provedení Newground s dvoulitrovým motorem o výkonu 165 koní a manuální převodovkou.
Zdroj: auto-motor-und-sport.de