Prodáváte auto? Umíte napsat inzerát? Přinášíme tipy, jak na to

Přidat na Seznam.cz

Rozhodli jste se prodat svůj vůz. Víte, kde byste ho chtěli vystavit k prodeji, ale nejste si jisti, jaká slova potřebujete, abyste získali nejlepší cenu na trhu, píše web RAC.

Výběr ceny

Výběr správné ceny za váš vůz může působit skličujícím dojmem. Pokud zvolíte příliš vysokou, potenciální kupce odradíte, pokud příliš nízkou, můžete se cítit podvedeni.

Chcete-li získat co nejlepší cenu, budete muset provést určitý průzkum. To obvykle znamená projít internetové nabídky a porovnat váš vůz s podobnými vozidly na trhu. Tento proces může být zdlouhavý, zvláště když vezmete v úvahu různé úrovně výbavy, různý počet najetých kilometrů a další faktory, které mohou ovlivnit cenu.

Zkuste k ceně přidat malé procento, abyste měli prostor pro smlouvání. Kupující bude mít také pocit, že dostává lepší nabídku, pokud se dohodnete na nižší ceně, než je ta, která se objeví ve vašem inzerátu.

Vyvarujte se uvedení vozu s poznámkou „dohodou“. Opět byste mohli odradit potenciálního kupujícího. Vždy se můžete rozhodnout odmítnout příliš nízkou nabídku.

Zkuste si zaplatit k inzerátu lepší propagaci, aby se objevil ve více vyhledáváních na internetu.

Existují některé údaje o vašem voze, které budou kupující očekávat, že uvidí ve vaší nabídce:

  • Pokud je výbava vašeho vozidla vyšší než standardní verze, možná byste měli uvést i tuto skutečnost.
  • Rok registrace vozidla.
  • Počet najetých kilometrů – uveďte tento údaj s přesností na sto kilometrů. Kupující by se mohli cítit podvedeni a pokusit se smlouvat o snížení ceny, pokud by na tachometru našli dalších 800 kilometrů navíc.
  • Servisní historie – Tento údaj stojí za zmínku pouze v případě, že má vůz kompletní servisní historii. Pokud tomu tak není a váš vůz neměl vzhledem ke svému stáří mnoho předchozích majitelů, můžete ji použít místo toho. Sečtěte celkový počet majitelů včetně vás, abyste předešli zmatkům.
  • Barva – Zapomeňte na norfolkské hořčice, estorilské modré a sublimetky, kupující chtějí mít barvu uvedenou v jednoduchém jazyce.
  • Vaše kontaktní údaje – Ať už zveřejňujete inzerát v místních novinách nebo na internetu, musíte se ujistit, že se s vámi potenciální kupující mohou spojit. Nejlepší je uvést telefonní číslo nebo e-mailovou adresu. Nezapomeňte také uvést údaje o tom, kde si lze vůz prohlédnout.
  • Další důležité informace – patří sem výkon vozu, velikost motoru, typ převodovky a druh paliva, např. benzín, nafta, elektřina, hybrid. Za zmínku stojí také MOT, zejména pokud má být test proveden za více než šest měsíců.

Aby váš vůz vynikl

Kupující ojetých vozů jsou nároční, takže musíte udělat vše pro to, abyste dokázali, že váš vůz stojí za danou cenu.

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak pomoci svému vozu vystoupit z davu, je uvést jeho výbavu.

Verze GT (Gran Turismo) nebo LS (Luxury Sport) vašeho vozu je obvykle žádanější než standardní verze a mnoho kupujících bude vědět o příplatkových funkcích vašeho nadupaného vozu. Pokud ne, vždy si mohou udělat průzkum, aby se dozvěděli o nadstandardní specifikaci vašeho vozu.

Přidejte všechny pokročilé asistenční funkce pro řidiče. Automatické nouzové brzdění, systémy udržování v jízdním pruhu, detekce mrtvého úhlu a další chytré technologie jsou nové a vzrušující a určitě vzbudí zájem lidí.

Důležité je také uvést všechny úpravy, které jste provedli. Pokud jste si nechali namontovat prémiové pneumatiky nebo jste si nechali vůz nalakovat, zmiňte se o tom. Může to mít zásadní význam při vyjednávání o ceně.

Moudrá volba slov

Ideální inzerát na auto by měl mít 50 až 75 slov. Měli byste se tedy snažit vyhnout používání klišé, abyste co nejvíce využili počet slov. Fráze jako „jezdí dobře“ nebo „budoucí klasika“ se často objevují, aniž by měly skutečnou přidanou hodnotu. Místo toho zkuste popsat svůj vůz pomocí dalších podrobností.

Například pokud máte vozidlo v garáži, nezapomeňte to uvést. Díky této informaci se lidé dozvědí, že váš lak byl chráněn před povětrnostními vlivy a měl by být v dobrém stavu.

Silným prodejním argumentem je také úplná servisní historie.

Když už mluvíme o zkratkách, snažte se je omezit na minimum. Skupiny písmen na stránce se snadno přečtou a příliš mnoho zkratek by mohlo vyvolat dojem, že jste spíše obchodník než soukromý prodejce. A co je nejhorší, váš potenciální kupující by jim nemusel rozumět nebo by se chtěl pokusit zjistit, co znamenají.

A ať už děláte cokoli, vyhněte se psaní velkými písmeny. Velká písmena budou vypadat, jako byste o svém autě vykřikovali.

Proč je důležité být upřímný

Upřímnost je skutečně nejlepší zásadou. Nejenže je to správné, ale nesprávný popis ojetého vozu je v rozporu se zákonem.

Zdůraznění poškození laku nebo podrobností o prodeji odepsaného vozu z pojištění vám také může pomoci získat důvěru kupujícího již na začátku. Když dojde na vyjednávání, můžete také vysvětlit, že nabídková cena zohledňuje případná poškození.

Zdroj: rac.co.uk