MotorGuru.cz
  • Nejnovější články
Ralphs_Fotos

Prodáváte auto? Umíte napsat inzerát? Přinášíme tipy, jak na to

bazar, inzerát, prodej, rady

Rozhodli jste se prodat svůj vůz. Víte, kde byste ho chtěli vystavit k prodeji, ale nejste si jisti, jaká slova potřebujete, abyste získali nejlepší cenu na trhu, píše web RAC.

Výběr ceny

Výběr správné ceny za váš vůz může působit skličujícím dojmem. Pokud zvolíte příliš vysokou, potenciální kupce odradíte, pokud příliš nízkou, můžete se cítit podvedeni.

gray sedan
Foto: Damir Kopezhanov/Unsplash

Chcete-li získat co nejlepší cenu, budete muset provést určitý průzkum. To obvykle znamená projít internetové nabídky a porovnat váš vůz s podobnými vozidly na trhu. Tento proces může být zdlouhavý, zvláště když vezmete v úvahu různé úrovně výbavy, různý počet najetých kilometrů a další faktory, které mohou ovlivnit cenu.

Zkuste k ceně přidat malé procento, abyste měli prostor pro smlouvání. Kupující bude mít také pocit, že dostává lepší nabídku, pokud se dohodnete na nižší ceně, než je ta, která se objeví ve vašem inzerátu.

Vyvarujte se uvedení vozu s poznámkou „dohodou“. Opět byste mohli odradit potenciálního kupujícího. Vždy se můžete rozhodnout odmítnout příliš nízkou nabídku.

Zkuste si zaplatit k inzerátu lepší propagaci, aby se objevil ve více vyhledáváních na internetu.

unknown person using laptop
Foto: LinkedIn Sales Solutions/Unsplash

Existují některé údaje o vašem voze, které budou kupující očekávat, že uvidí ve vaší nabídce:

  • Pokud je výbava vašeho vozidla vyšší než standardní verze, možná byste měli uvést i tuto skutečnost.
  • Rok registrace vozidla.
  • Počet najetých kilometrů – uveďte tento údaj s přesností na sto kilometrů. Kupující by se mohli cítit podvedeni a pokusit se smlouvat o snížení ceny, pokud by na tachometru našli dalších 800 kilometrů navíc.
  • Servisní historie – Tento údaj stojí za zmínku pouze v případě, že má vůz kompletní servisní historii. Pokud tomu tak není a váš vůz neměl vzhledem ke svému stáří mnoho předchozích majitelů, můžete ji použít místo toho. Sečtěte celkový počet majitelů včetně vás, abyste předešli zmatkům.
  • Barva – Zapomeňte na norfolkské hořčice, estorilské modré a sublimetky, kupující chtějí mít barvu uvedenou v jednoduchém jazyce.
  • Vaše kontaktní údaje – Ať už zveřejňujete inzerát v místních novinách nebo na internetu, musíte se ujistit, že se s vámi potenciální kupující mohou spojit. Nejlepší je uvést telefonní číslo nebo e-mailovou adresu. Nezapomeňte také uvést údaje o tom, kde si lze vůz prohlédnout.
  • Další důležité informace – patří sem výkon vozu, velikost motoru, typ převodovky a druh paliva, např. benzín, nafta, elektřina, hybrid. Za zmínku stojí také MOT, zejména pokud má být test proveden za více než šest měsíců.
Foto: jlamping/Pixabay

Aby váš vůz vynikl

Kupující ojetých vozů jsou nároční, takže musíte udělat vše pro to, abyste dokázali, že váš vůz stojí za danou cenu.

Jedním z nejjednodušších způsobů, jak pomoci svému vozu vystoupit z davu, je uvést jeho výbavu.

Verze GT (Gran Turismo) nebo LS (Luxury Sport) vašeho vozu je obvykle žádanější než standardní verze a mnoho kupujících bude vědět o příplatkových funkcích vašeho nadupaného vozu. Pokud ne, vždy si mohou udělat průzkum, aby se dozvěděli o nadstandardní specifikaci vašeho vozu.

Přidejte všechny pokročilé asistenční funkce pro řidiče. Automatické nouzové brzdění, systémy udržování v jízdním pruhu, detekce mrtvého úhlu a další chytré technologie jsou nové a vzrušující a určitě vzbudí zájem lidí.

Důležité je také uvést všechny úpravy, které jste provedli. Pokud jste si nechali namontovat prémiové pneumatiky nebo jste si nechali vůz nalakovat, zmiňte se o tom. Může to mít zásadní význam při vyjednávání o ceně.

man driving car
Foto: Hareez Hussaini/Unsplash

Moudrá volba slov

Ideální inzerát na auto by měl mít 50 až 75 slov. Měli byste se tedy snažit vyhnout používání klišé, abyste co nejvíce využili počet slov. Fráze jako „jezdí dobře“ nebo „budoucí klasika“ se často objevují, aniž by měly skutečnou přidanou hodnotu. Místo toho zkuste popsat svůj vůz pomocí dalších podrobností.

Například pokud máte vozidlo v garáži, nezapomeňte to uvést. Díky této informaci se lidé dozvědí, že váš lak byl chráněn před povětrnostními vlivy a měl by být v dobrém stavu.

Silným prodejním argumentem je také úplná servisní historie.

Když už mluvíme o zkratkách, snažte se je omezit na minimum. Skupiny písmen na stránce se snadno přečtou a příliš mnoho zkratek by mohlo vyvolat dojem, že jste spíše obchodník než soukromý prodejce. A co je nejhorší, váš potenciální kupující by jim nemusel rozumět nebo by se chtěl pokusit zjistit, co znamenají.

A ať už děláte cokoli, vyhněte se psaní velkými písmeny. Velká písmena budou vypadat, jako byste o svém autě vykřikovali.

Proč je důležité být upřímný

Upřímnost je skutečně nejlepší zásadou. Nejenže je to správné, ale nesprávný popis ojetého vozu je v rozporu se zákonem.

Zdůraznění poškození laku nebo podrobností o prodeji odepsaného vozu z pojištění vám také může pomoci získat důvěru kupujícího již na začátku. Když dojde na vyjednávání, můžete také vysvětlit, že nabídková cena zohledňuje případná poškození.

Zdroj: rac.co.uk


Redaktor: Petr Vyhnánek

Mikes-Photography

U vybitého elektromobilu uprostřed ničeho s kanystrem k benzínce nevyrazíte. Lze jej nabít pomocí generátoru

Zdroj

Ojetá Felicie. Vyplatí se nad ní ještě uvažovat? Přinášíme tipy, na co se zaměřit

Zdroj

Ferrari F40 z Lega existuje! Dokonce v životní velikosti a váží stejně jako originál

Zdroj

Sezóna začíná. Hledáme zajímavý kabriolet do 250 000 Kč

b31fnh

Pohon na LPG zažívá velký rozmach. Ceny benzinu se jen v Německu zvýšily o 300 %

Zdroj

GM oznamuje návrat do Evropy. Přiveze také elektrický Hummer. Těšíte se?

Zdroj

Mohican Caravan je nejmenší obytný přívěs, jaký jste kdy viděli

Zdroj

Ruský trh s novými automobily láme smutné rekordy. Zažívá nejhorší období za posledních 15 let

Zdroj

Česká Benzina koupila konkurenty a je pátým největším prodejcem pohonných hmot na Slovensku


  • Ralphs_Fotos: Pixabay
Foto:

Čtěte také

  • Mikes-PhotographyU vybitého elektromobilu uprostřed ničeho s kanystrem k benzínce nevyrazíte. Lze jej nabít pomocí generátoru
  • Ralphs_FotosProdáváte auto? Umíte napsat inzerát? Přinášíme tipy, jak na to
  • ZdrojOjetá Felicie. Vyplatí se nad ní ještě uvažovat? Přinášíme tipy, na co se zaměřit
  • ZdrojFerrari F40 z Lega existuje! Dokonce v životní velikosti a váží stejně jako originál
  • ZdrojSezóna začíná. Hledáme zajímavý kabriolet do 250 000 Kč

MotorGuru.cz
  • Pracovní nabídky
  • Kontakty
© MotorGuru.cz 2022
Na našich webových stránkách používáme soubory cookie, abychom vám poskytli nejrelevantnější zážitek tím, že si zapamatujeme vaše preference a opakované návštěvy. Kliknutím na „Přijmout“ vyjadřujete souhlas s použitím VŠECH souborů cookie.
Cookie nastaveníPřijmout
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Vždy povoleno
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
ULOŽIT A PŘIJMOUT