Přípravky na čištění palivového systému. Má smysl je kupovat, nebo ne?
Benzín může v palivovém systému zanechat překvapivé množství nečistot, z nichž některé z nich se mohou hromadit kolem regulátoru tlaku paliva v palivovém potrubí. Skutečné potíže začínají, když se usazeniny vytvoří kolem vstřikovačů paliva, píše web Go Mechanic.
V palivovém systému motoru se vyskytují dva hlavní typy usazenin:
Ethanol
Etanol možná snižuje emise oxidu uhelnatého z našeho vozidla, aby splňoval normy pro kvalitu ovzduší, a také kobalt je známou složkou zvyšující oktanové číslo (což zvyšuje účinnost paliva). Ale krutá realita doprovázející etanol je, že alkohol je korozivní a ukazuje se jako opravdu drsný pro součásti motoru. Dále může ve starších motorech způsobit uvolnění karbonových usazenin, které se dostanou do dalších částí motoru a způsobí problémy. Rovněž oxiduje a emulguje za vzniku nespalitelných vedlejších produktů, které nakonec způsobují usazeniny ve vstřikovačích paliva, sacích ventilech a různých částech spalovacího prostoru motoru. Tím se zhoršuje výkon motoru a úspora paliva.
Karbon
V motorech se vstřikováním paliva mohou být usazeniny způsobeny usazováním částic uhlíku, které vznikají jako vedlejší produkt spalování vzduchu a paliva. Tyto usazeniny vznikají pouze při několika procesech v motoru, ale jejich šíření do dalších oblastí motoru může způsobit velké potíže. Usazenin v motoru si můžete dlouho nevšimnout, protože se hromadí v průběhu času, ale nakonec připraví váš motor o výkon a mohou způsobit vážné problémy, pokud se na ně díváte dlouhodobě.
Čištění motoru od usazenin
Odstranění usazenin motoru může znít tak jednoduše, jako nastříkání rozpouštědla do tělesa škrticí klapky, ale s tím souvisí velké množství problémů, které mohou doprovázet případně použité rozpouštědlo. Pro lepší fungování by mělo být počáteční čištění doporučeno provádět ručně pomocí speciálních nástrojů, které se liší podle čištěné oblasti. Pokud se usazeniny nacházejí ve velmi těžko přístupné oblasti, mělo by se použít rozpouštědlo, které obsahuje účinné látky, jako je PEA (polyetherový amin) nebo isopropylalkohol.
Tyto dvě látky jsou dobře známé tím, že oslabují uhlíkové vazby a mohou snadno rozpustit karbonové usazeniny spolu s palivovou směsí, která je směřuje do výfuku. Výplach motoru nebo výplach paliva se používá tak, že se nalije do prázdné palivové nádrže, následně se doplní palivo a poté motor běží přibližně 2000 km, aby čistič působil na vstřikovače a další části motoru. Pro dosažení nejlepších výsledků je důležité množství použitého aditiva.
Výhody používání čističů palivového systému
Čistič palivové soustavy zvyšuje přívod vzduchu a zlepšuje kompresní poměr motoru spolu s ochranou součástí motoru proti korozi.
- Významně k tomu přispívají volnoběžné otáčky. Volnoběžné otáčky mohou být problémem, pokud jsou vstřikovače zanesené. Nesprávné volnoběžné otáčky způsobí, že se motor zadrhává a zadrhává.
- Žádné zaostávání výkonu při nižších otáčkách, což by znamenalo, že čistič palivové soustavy vám může přinést vynikající výkon i při nižších rychlostech a vy můžete motor vytáčet naplno.
- Udržuje čistý povrch palivových hadic a vstřikovačů, čímž jim daruje delší a zdravější životnost
- Použití čističe palivového systému se ukazuje jako šetrné k vaší kapse ve srovnání s náklady na výměnu jinak zanesených vstřikovačů u mechanika.
- Jedna láhev čističe palivového rozpouštědla vydrží na více než 2000 km a stojí velmi symbolickou cenu, kterou lze snadno utratit za hladký chod motoru.
Vzhledem ke všem faktorům můžeme snadno dojít k závěru, že čističe palivového systému jsou rozhodně výhodnou investicí. Čističe palivového systému by se měly používat pravidelně, abyste z motoru získali maximální pracovní výkon a účinnost spolu s jeho dlouhodobým udržováním v dobrém stavu.
Zdroj: gomechanic.in