Porsche Panamera S první generace jako ojetina. Může být vaše za cenu Golfu
Sen o modelu Panamera se může stát skutečností jako ojetý vůz. Ale co následné náklady?
První generace modelu Panamera, čtvrtá modelová řada ze Stuttgartu, byla uvedena na trh v roce 2009. Panamera S byla tehdy 4,97 m dlouhá sportovní jachta na silnici s 4,8litrovým benzinovým motorem V8 s přímým vstřikováním a výkonem 400 koní. V roce 2011 začínal model na ceně 2 300 000 korun. Díky příplatkové výbavě, jako je audiosystém Bose, výfukový systém s klapkami, ráfky ve stylu turbo 2, vzduchové odpružení a xenonová světla, však byla hranice 3 milionů korun rychle prolomena. Po deseti letech se podobné modely pohybují na 700 000 korunách, píše web Autobild. Co mohou zájemci za tuto cenu očekávat?
Do sedadel se vejdou i takřka dvoumetroví lidé
Desetiletí samozřejmě zanechalo své stopy. Odštěpky z rychlé jízdy po dálnici jsou u Porsche standardem. Prahy, oba nárazníky a pravé zadní dveře bývají také případem pro lakýrníka. V minulosti se kontroly povinně prováděly v centru Porsche. Okolnost, která podporuje uzavření schválené záruky Porsche. To stojí asi 100 000 korun na 36 měsíců, ale na druhou stranu se velmi snižuje riziko nákladů na opravy v důsledku neplánovaného poškození.
Jemný kokpit s dokonalou ergonomií
Po deseti letech působí celkový dojem překvapivě moderním dojmem. Názory na mohutnou záď sportovního sedanu se různí. Panamera to vynahrazuje funkčností sedanu a kombi zároveň. Elegantní interiér je rovněž precizně zpracován a s výjimkou informačně-zábavního systému vypadá úžasně moderně. Prostor v první a druhé řadě je netradičně pro GT vhodný i pro 1,95metrové obry.
Panamera navíc pojme 445 až 1263 litrů zavazadel a unese 605 kilogramů nákladu! Jízda je a zůstává špičkovou disciplínou. Naladění odpružení, řízení a brzdy jsou hodny sportovního vozu. A pokud vzduchové odpružení funguje správně, je komfort špičkový.
Průměrná spotřeba pod jedenáct litrů je stěží možná
Bolestivější jsou zastávky u benzinové pumpy. Motor V8 s přímým vstřikováním vyžaduje aspoň 98 oktanů. Průměr pod jedenáct litrů je stěží možný, 15 litrů při svižném tempu je reálné. Díky dokonale vyladěné sedmistupňové dvouspojkové převodovce trvá sprint na 100 km/h méně než pět a půl sekundy a vůz se zastaví až na 283 km/h.
Závěr
Díky skvělým jízdním vlastnostem a vysoké kvalitě je první Panamera žádoucí. Za úvahu však stojí pouze plně udržované exempláře. Náklady na údržbu jsou obrovské.
Zdroj: autobild.de