Porsche 928 od firmy Nardone. Futuristické retro z roku 1977 se začíná vyrábět, má osmiválec a 400 koní
Mnoho lidí dává přednost původnímu stavu starých vozů, ale pokud máte cit pro design, respektujete detaily a dokážete ještě zvýraznit původní charakter, máte o zákazníky postaráno. Kalifornské firmy Singer a Gunther Werks vědí své, ale nejnovější výtvor postavený v podobném duchu není založen na modelu 911 a nemá sídlo ve Spojených státech, píše server Motor1.
Nardone Automotive z Aix-en-Provence je nový francouzský startup, který založil 38letý automobilový nadšenec a obdivovatel systému transaxle značky Porsche Thierry Nardone. Společnost přiznává, že vůz na fotografiích je jejím prvním vozem, ale jeho ambice jsou značné. Již v roce 2024 chtějí zahájit malosériovou výrobu a dodat první vozy zákazníkům.
Stejně jako výše zmíněný Singer je francouzská moderní verze kupé 928 (vyráběná v letech 1977 až 1995) v podstatě jen takzvanou siluetou původního modelu. Téměř všechny vnější panely karoserie jsou vyrobeny z uhlíkového kompozitu, aby se snížila hmotnost…
Na zakázku jsou také namontována světla nebo nová 18palcová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport 5. Kola v podstatě poměrně věrně kopírují původní šestihranná kola Manhole, ale ta jsou opět kvůli zachování co nejnižší hmotnosti kovaná.
Informace o úpravách pohonného ústrojí jsou poměrně stručné, takže zatím víme jen to, že jde o atmosférický osmiválec s novou pohonnou jednotkou a výkonem 400 koní, resp. 406 N.m. S největší pravděpodobností by se mělo jednat o původní osmiválec, který se však vyráběl ve verzích 4.5, 4.7, 5.0 a 5.4, takže se můžeme jen dohadovat, kterou objemovou variantu nakonec Francouzi zvolili.
K osmiválci je kardanem připojena autentická pětistupňová manuální převodovka umístěná u zadní nápravy, ale při její úpravě autoři přidali šestistupňovou a výstup doplnili samosvorným diferenciálem.
Přepracováno bylo také přední a zadní zavěšení kol a nárazníky, které jsou nyní vybaveny aktivními elektronicky řízenými tlumiči, vylepšenými brzdami a adaptivním elektrickým posilovačem řízení.
Uvnitř najdete hromadu veluru Alcantara, pravou kůži od italské značky Foglizzo, ale především zcela novou přístrojovou desku s přístrojovým štítem, kterému dominuje centrálně umístěný analogový otáčkoměr doplněný digitálními přístroji.
Středový tunel si rovněž zachovává futuristický retro vzhled, ale objevíte v něm vlastní moderní audiosystém automobilky s klasickým vzhledem PCCM (Porsche Classic Communication Management), který má například integrované rozhraní Apple CarPlay.
Společnost Nardone Automotive již dokončila první prototyp a tento týden jej vystavuje na akci Milan Design Week v Itálii. Pokud si chcete vůz prohlédnout naživo, budete mít možnost se s ním seznámit na Festivalu rychlosti v Goodwoodu ve Velké Británii 23.-26. června, ale co víc, Francouzi chtějí zahájit malosériovou výrobu v roce 2024.
Zdroj: motor1.com