Porsche 911 s Wankelem? V Japonsku mají řešení, ale má to háček
Mazda RX-7 i Porsche 911 jsou klasifikovány jako sportovní vozy, ale tím podobnost končí. Japonský tuner Amemiya však na upravenou RX-7 přidal dvojici světlometů z modelu 911 (generace 997) a vytvořil tak netradiční mashup, jak píše server Carscoops.com.
Vyobrazený model začal svůj život jako Mazda RX-7 Type S z roku 1992. Ačkoli by ve stavu, v jakém se nachází, byla tato RX-7 docela žádoucí, byla určena k řadě úprav, a to jak na exteriéru, tak v interiéru i pod kapotou.
Společnost RE Amemiya je známá tím, že pro své karosářské úpravy RX-7 vybírá světelné jednotky z jiných vozů. Mezi dárce transplantátů očí pro předchozí stavby patřily Nissan 370Z a Porsche 911 (993). Tentokrát se tuner rozhodl pro novější generaci 911, a to 997. Oválné jednotky jsou dobře integrovány do zaoblených blatníků, které nahradily původní výsuvné světlomety, a v kombinaci s upraveným nárazníkem, hranatým splitterem a odvětrávanou kapotou je tato jedinečná RX-7 zepředu prakticky k nepoznání.
Rozsáhle přepracovaný bodykit RE Amemiya se nazývá Super GReddy a zahrnuje také směrovky z Mini Cooperu, nástavce předních a zadních blatníků, hlubší boční prahy, nová zrcátka, zakázkový zadní nárazník s nasávacími otvory ve tvaru V, kryty zadních světel v barvě karoserie a masivní zadní spoiler. Na závěr byl vůz nalakovaný do červena a jezdí na nové sadě 18palcových litých kol Enkei RPF1 se zlatou povrchovou úpravou.
Stejné barevné schéma pokračuje i v kabině, kde různé druhy červeného čalounění pokrývají každý centimetr palubní desky, středové konzoly, dveří a sedadel. Ta jsou celočalouněná, dodávaná společností Bride, se čtyřbodovými bezpečnostními pásy Sabelt. Nechybí ani tříramenný volant Nardi, přístroje RE Anemiya včetně rychloměru do 300 km/h, přídavné měřiče od firmy Trust a audiosystém Alpine s navigací.
Pod kapotou se skrývá silně upravený třírotorový motor Cosmo 20B, vybavený turbínou Trust, obtokovým ventilem HKS, větším mezichladičem a spoustou dalších dílů. V nabídce není uveden výkon, ale předpokládáme, že bude oproti sériové RX-7 výrazně vyšší. Výkon je přenášen na zadní nápravu prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky za pomoci modernizovaného diferenciálu s omezenou svorností. Úpravy podvozku zahrnují větší brzdové kotouče se třmeny Brembo a nové nastavení zavěšení s dodatečně dodávanými tlumiči, pružinami, stabilizátory, apod.
Takhle upravená RX-7 vychází na 98 179 dolarů (v přepočtu asi 2,3 miliony korun) před zdaněním a dopravou.
Zdroj: carscoops.com