Jsou větší pneumatiky lepší? Odpověď dává Porsche, ale není tak jednoznačná

Přidat na Seznam.cz

Jak velký rozdíl je pár centrimetrů? Pokud mluvíme o pneumatikách Michelin Pilot Sport 4S NAO, které se dodávají na Porsche 911, pak je mezi nimi velký rozdíl.

Michelin vyrábí pneumatiky Pilot Sport 4S NAO speciálně pro generaci 992 vozu Porsche 911 Carrera. Standardní nastavení má vpředu gumu o průměru 19 palců a vzadu 20palcový rozměr. Kupující mohou přejít na dvojici, která má 20 palců na přídi a 21 palců na zádi.

Video vysvětluje, že se nejedná o situaci, kdy by volba většího průměru byla jen o něco větší verzí těch menších. Na každém nastavení pracovaly různé týmy společnosti Michelin.

Pro běžnou každodenní jízdu na silnici není mezi těmito pneumatikami velký rozdíl. Brzdění na suchu z rychlosti 100 km/h na 5 km/h zabere 33,18 metru u menšího rozměru a 33,03 metru u většího. To je rozdíl pouhých 15 centimetrů.

Na mokré vozovce trvá zastavení z rychlosti 80 km/h na 5 km/h 33,63 metrů pro menší pneumatiky. Větší pneumatiky potřebují 33,67 metrů. To je rozdíl pouhých 4 centimetrů.

Kontrasty mezi pneumatikami jsou nejvíce patrné na trati. Video začíná na mokré trati. Řidič poznamenává, že ty menší mají zřejmě o něco větší tendenci k přetáčivosti. Na okruhu jsou rozdíly hůře patrné. Kombinace pneumatik 19/20 palců objede testovací trať Michelin v průměru za 97,55 sekundy. Nastavení 20/21 palců tento čas zkracuje na 96,83 sekundy, takže rozdíl mezi nimi je pouhých 0,72 sekundy.

Na stejné trati na suchu se větší pneumatiky skutečně projeví jako výhodné. Řidič komentuje, že volitelné nastavení je podobné jako traťové gumy Michelin Cup 2. Menší nastavení dosahuje průměrného času 71,53 sekundy a větší zkracují čas na 70,43 sekundy. Rozdíl činí 1,1 sekundy.

Zdroj: motor1.com