Podhodnocené modely za 150 000 Kč. Některé z nich jsou dobrou investicí

Přidat na Seznam.cz

I přes znatelný nárůst cen na sekundárním trhu najdeme s rozpočtem 100 000 Kč stále řadu zajímavých návrhů. Dnes stojí za pozornost zejména modely, které byly v době své největší slávy podceňovány. Na trhu lze nalézt prakticky ve všech segmentech, od typických městských vozů až po segment E.

Ne ve všech případech vede selhání trhu k lavině provozních problémů. Mnoho modelů se v průběhu let prosadilo, i když na náročném trhu stále nejsou žádným zbožím. Přesto je jejich cena lákavá a blízká příbuznost s oblíbenými designy znamená dobrý přístup k náhradním dílům za příznivé ceny. Navíc hodnota některých vozů začíná stoupat., jak píše server Motor Hills.

Citroen C6

Prezidentská limuzína se před lety vyráběla v letech 2005 až 2012. V porovnání s německými konkurenty byl objem výroby malý – celkem bylo vyrobeno něco přes 23 000 kusů. Původní karoserie dostala bezrámové dveře a konkávní zadní okno. Interiér většiny vozů byl vybaven koženým čalouněním, kompletní elektrickou výbavou, navigací, vytříbeným zvukovým systémem a řadou systémů aktivní bezpečnosti.

Charakteristickým rysem modelu C6 je hydropneumatické odpružení, které umožňuje měnit nastavení světlé výšky a tvrdosti v reálném čase. Kolem 150 000 Kč si můžete pořídit základní verzi 2.2 HDI o výkonu 170 koní nebo 2.7 V6 HDI o výkonu 204 koní. Pokud najdeme kus v dobrém stavu, jeho hodnota v následujících letech vzroste.

Lancia Thesis I

Nabídkou pro opravdové znalce italské krásy je Lancia Thesis první generace. Italská limuzína segmentu E se vyráběla v Turíně v letech 2001 až 2009 a na trhu byla ještě méně úspěšná než Citroen C6. Elegantní karoserie nemá problémy s korozí, ale případné opravy karoserie jsou vzhledem k omezené dostupnosti dílů nákladné.Interiér vypadá dobře, jak se na vůz z Itálie sluší.

Materiály obložení jsou slušné kvality a instalace je na uspokojivé úrovni. Thesis poskytuje vysokou úroveň cestovního komfortu pro čtyři dospělé osoby. K dispozici mají automatickou klimatizaci, rozsáhlý zvukový systém, velurové nebo kožené čalounění, navigaci a jednoduchý tempomat.

K dispozici jsou benzínové motory 2.0 Turbo 185 koní, 2.4 170 koní, 3.0 V6 215 koní a 3.2 V6 230 koní. Milovníci dieselů mohou vsadit na motor 2.4 JTD s výkonem 150-175 koní.

Lancia Delta

Rozpočet nám také umožní mít kompakt z prémiového segmentu. Lancia Delta se v poslední verzi vyráběla v letech 2008 až 2014 s využitím architektury oblíbeného modelu Fiat Bravo. Model Delta se vyznačuje jedinečným designem a příkladnou antikorozní ochranou karoserie. V interiéru jsou také použity lepší materiály než ve dvojčeti Bravo. Je zde dostatek místa pro čtyři osoby a 380 litrů zavazadel. Seznam příplatkové výbavy zahrnuje panoramatické střešní okno, kožené čalounění, jednoduchá multimédia s audiosystémem a dobré odhlučnění kabiny.

Jednoduchá mechanika znamená nízké náklady na průběžnou údržbu. K dispozici jsou čtyřválcové přeplňované zážehové motory 1.4 T-Jet o výkonu 120-150 koní a 1.75 TBI o výkonu 200 koní. Pro šetřílky jsou k dispozici diesely. Jedná se o motory 1.6, 1.9 a 2.0 MiltiJet o výkonech 120, 190 a 165 koní.

Kia Optima III

Korejským značkám se nikdy nepodařilo získat zákazníky ze střední třídy. Dalším z řady tržních selhání byla třetí generace modelu Kia Optima. Model se vyráběl v letech 2010 až 2015 a v prodeji byl pouze klasický sedan. Karoserie s asijskými rysy nemá problémy s korozí a může se líbit, ale netrefila se do vkusu Evropanů. Největší předností interiéru je jeho prostornost. Čtyři dospělí mají k dispozici dostatek prostoru. Kvalita použitých materiálů není špatná. Optima se může pochlubit také slušnou výbavou v podobě klimatizace, plné elektrické výbavy, střešního okna a koženého čalounění.

V našem rozpočtu najdete rané exempláře s motorem 2.0 Natural Aspirated o výkonu 163 koní nebo vznětovým motorem 1.7 CRDI o výkonu 136 koní. Výhodou je propracovaná mechanika, která výrazně snižuje provozní náklady.

Audi A2

Dnes se Audi A2 ukazuje jako zajímavý vůz za dostupnou cenu, který má potenciál stát se klasikou. Kariéru tohoto modelu zhatila příliš vysoká cena, která byla dána jeho úsporným designem a použitím hliníkové karoserie. Monokoková karoserie nemá problémy s korozí a interiér dobře odolává náročnému používání.

Z hlediska prostornosti představuje A2 standard segmentu B. Vpředu se pohodlně usadí vysoké osoby, zatímco vzadu se usadí děti nebo cestující menšího vzrůstu. Některé modely jsou vybaveny automatickou klimatizací, rozsáhlým zvukovým systémem a řadou bezpečnostních systémů.

Nabídka motorů zahrnuje benzinový 1.4 75 koní a 1.6 FSI 110 koní. Mezi diesely si můžete vybrat z motorů 1.2 TDI o výkonu 61 koní a 1.4 TDI o výkonu 75-90 koní. Větší z nich je považován za mnohem odolnější.

Opel Antara

Opel Antara se v Evropě nabízel v letech 2006-2015. Prošlo to téměř bez povšimnutí. Design modelu vyráběného v Koreji odpovídal stylistickým kánonům značky. Bohužel se potýkala s problémem koroze. Ani interiér pro čtyři cestující nehýří kvalitou a použité plasty jsou průměrné kvality a špatně lícují. Za to Antara nabízí bohatou výbavu včetně koženého čalounění, automatické klimatizace a pohonu 4×4.

Model byl k dispozici s pohonem předních kol nebo s připojeným pohonem zadních kol. Za 150 000 Kč si můžete pořídit benzinový motor 2.4 o výkonu 140-167 koní nebo dieselový motor 2.0 CDTI o výkonu 127-150 koní. Obě varianty jsou považovány za spolehlivé.

Suzuki SX4

Suzuki SX4 si během svého působení na trhu nezískalo v Evropě velkou popularitu. Podobný osud potkal i jeho dvojče Fiat Sedici. Oba modely se vyráběly v maďarském závodě Suzuki v letech 2006 až 2014 a jejich oválná karoserie bez výrazu nemá problémy s korozí. Ceník zahrnoval pětidveřový hatchback a neproporcionální sedan. Interiér v souladu s modely segmentu B nehýří prostorností.

Zatímco vpředu si každý najde pohodlnou pozici pro řízení, na lavici je pro vysoké osoby těsno. Vážené řidiče zklamou tvrdé plasty a textilie náchylné k poškrábání, které nejsou příliš příjemné na dotek. Výhodou této konfigurace je vysoká odolnost celku. Pokud budete mít štěstí, najdete vůz s manuální klimatizací, elektrickými okny a pohonem 4×4.

Můžete si vybrat mezi benzinovými motory 1.5, 1.6 a 2.0 s výkonem 99-150 koní a diesely 1.6, 1.9 a 2.0 s výkonem 90-135 koní. Z hlediska pohonu jsou všechny možnosti dobré a odolné.

Land Rover Freelander II

Zajímavou alternativou k oblíbeným asijským SUV je druhá generace Land Roveru Freelander vyráběná v letech 2006 až 2014. Tentokrát byla v nabídce pouze jedna karosářská verze – pětidveřová. Karoserie nemá problémy s korozí a její design odkazuje na větší model Discovery. Výraznými změnami prošel také prostor pro cestující. Je zde podstatně více prostoru, více vybavení a kvalitnější materiály. Do kabiny se vejdou čtyři osoby s velkým množstvím zavazadel. Spolujezdec má automatickou klimatizaci, navigaci, dobrý zvukový systém, kožené čalounění a střešní okno.

Freelander II je navíc vybaven pohonem 4×4. Nabídka motorů zahrnuje dvě benzinové varianty – 2.0 EcoBoost 243 koní a 3.2 R6 233 koní. Milovníci dieselových motorů mohou vsadit na návrh koncernu PSA. Jedná se o model 2.2 TD s výkonem 150-190 koní.

Peugeot 1007

Za 150 000 Kč si můžeme koupit také perfektně zachovalý Peugeot 1007 z posledních let výroby. Inovativní městský minivan ze segmentu A se vyráběl v letech 2005 až 2009. To usnadňuje přístup do interiéru na stísněných parkovacích místech. Interiér je slušně zpracovaný a co je nejdůležitější, navzdory malým rozměrům vozu se do něj vejdou čtyři osoby. Výbava zahrnuje klimatizaci, elektricky ovládaná okna, četné barevné vložky, palubní počítač a slušný zvukový systém.

Poháněn je benzinovými motory 1.4 73-88 koní a 1.6 110 koní, stejně jako diesely 1.4 HDI 68 a 1.6 HDI 109 koní.

Zdroj: motorhills.com

[seznam-ads id="17779"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17778"] [seznam-ads id="17898"]