Peugeot 508 prošel faceliftem. Diesel zůstává v nabídce, vrcholem je stále Sport Engineered
Francouzi nedávno představili mezigeneračně přepracovaný Peugeot 508. Zásadní změny na něm ale nehledejte.
Automobilka podle očekávání upravila design vozu ve stylu nastoleném crossoverem 408, vyladila interiér a přidala nejslabší verzi plug-in hybridu s výkonem systému 180 koní, ale jinak jde o standardní facelift v polovině životního cyklu, který vlajkový model značky od základu nemění. Prodej obou karosářských verzí (liftback a SW kombi) začne přibližně v polovině letošního roku.
Pojďme k té opravdu důležité novince, která se skrývá pod přední kapotou. Ve snaze zpřístupnit hybridní technologii širšímu okruhu zákazníků přidává Peugeot do své nabídky nejslabší benzino-elektrický model, a to Plug-in Hybrid 180 e-EAT8.
Stejně jako u ostatních verzí je základem novinky přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1,6 litru, který je v tomto voze naladěn na výkon 150 koní při 6 000 ot/min a maximální točivý moment 300 Nm při 3 000 ot/min, jak uvádí web Stellantis.
Na spalovací jednotku navazuje elektromotor s výkonem 81 kW (110 k) a točivým momentem 320 Nm, přičemž výrobce uvádí systémové hodnoty 180 koní a 360 newtonmetrů.
Elektrická jednotka čerpá energii ze stejného lithium-iontového akumulátoru o výkonu 12,4 kW, který lze nabíjet buď základní integrovanou nabíječkou o výkonu 3,7 kW, nebo si lze za příplatek objednat model o výkonu 7,4 kW.
Kromě toho si můžete model 508 objednat ještě ve výkonnějším dobíjecím hybridním provedení s celkovým výkonem 225 koní (+360 Nm), nebo máte na výběr vrcholnou verzi Plug-in Hybrid4 360 e-EAT8 Peugeot Sport Engineered, která produkuje kombinovaný výkon 360 k a 520 Nm.
Sympatické je, že zůstává také možnost pořídit si tento vůz se vznětovým čtyřválcem 1,5 HDi (130 koní, 300 Nm) jako alternativu k základnímu zážehovému tříválci 1,2 PureTech (130 koní, 230 Nm).
Co se týče designu, Peugeot 508 dostal upravenou přední mřížku protáhlou téměř přes celou šířku vozu, nové větší logo, samozřejmě jiné nárazníky a přepracované LED světlomety se třemi svislými pásy denního svícení na každé straně. Maticové LED diody by mimochodem měly být standardem pro všechny tři dostupné výbavy.
Peugeot uvádí, že v přepracovaném interiéru jeho pracovníci kladli důraz na kvalitu a moderní materiály a hlavním tahounem by měl být posun směrem k luxusnímu segmentu. I proto vůz dostane nový infotainment systém i-Connect s 10palcovým displejem, který zvládá vzdálené aktualizace i online navigaci a hlasové ovládání.
Faceliftovaný Peugeot 508 přijde na trh v létě 2023 a bude se nadále vyrábět ve Francii, v závodě Mulhouse.
Zdroj: redakce, stellantis.com