Pět populárních vozů SUV, které zruinují vaši peněženku

Přidat na Seznam.cz

I ty nejlepší a nejúspěšnější modely mají často verzi, které je lepší se s velkým odstupem vyhnout. Dnes jsme vybrali pět takových SUV. Pokud se v automobilech příliš nevyznáte, měli byste si dát pozor právě na tyto. Je snadné padnout do pasti.

Podíl vozů SUV na trhu každoročně roste. Není divu, protože pohodlné nastupování, pohodlná pozice za volantem a volitelný pohon všech kol jsou pádnými argumenty. Bohužel při hledání pozoruhodného exempláře mezi oblíbenými modely musíme mít na paměti problematické verze, jejichž využívání je spojeno se značnými náklady, jak uvádí server Moto.

U těchto modelů se vyplatí požádat o pomoc někoho, kdo se v ojetých vozech vyzná.

VW Tiguan I 1.4 TSI

V letech 2007 až 2016 se na evropském trhu vyráběla první generace kompaktního SUV značky Volkswagen, model Tiguan. Zaoblené tělo nemá problémy s korozí. Stejně robustní a kultivovaný je i interiér, kde se pohodlně usadí čtyři osoby. Jak se na koncern VAG sluší, každý příplatek si vyžádal vysokou příplatkovou cenu. Přesto lze na trhu najít vozy vybavené dvouzónovou klimatizací, koženým čalouněním, rozsáhlými multimediálními a základními bezpečnostními systémy.

Tiguan byl nabízen s celou řadou pohonných jednotek. Největší potíže působí benzinový motor 1.4 TSI s výkonem 122 koní (EA111), stejně jako jeho výkonnější varianta podpořená turbodmychadlem a kompresorem – výkon 150-160 koní. Poskytuje dostatečný výkon při přijatelné spotřebě paliva. Bohužel dostal rozvodový řetěz, který se rychle kazí, spotřebuje hodně motorového oleje a kompresor může vyžadovat opravu již po 50 000 kilometrech. Situaci dále zhoršuje přítomnost volitelné převodovky DSG, jejíž životnost se odhaduje na 200-250 tisíc kilometrů. Jeho generální oprava vyjde na více než 40 000 Kč.

Mitsubishi Outlander II 2.0 DI-D

Trh sportovně-užitkových vozidel byl po mnoho let veden japonskými výrobci. Jedním z nich je Mitsubishi, jehož vlajkovou lodí je stále model Outlander. Druhá generace SUV střední třídy se vyráběla v letech 2006 až 2012. Pětidveřová karoserie vypadá stále svěže a poutavě. Bohužel si musíme uvědomit potíže s korozí, která postihuje i jednotky bez nehod. Do prostorného interiéru se snadno vejdou čtyři dospělé osoby včetně zavazadel. Materiály použité v interiéru jsou odolné, ale trvanlivé. Seznam příplatkové výbavy zahrnuje dvouzónovou klimatizaci, „plnou elektriku“, rádio s CD, palubní počítač a kožené čalounění.

Peugeot 3008 1.6 THP

První generace modelu Peugeot 3008 se vyráběla v letech 2009 až 2016. Kompaktní SUV francouzské značky bylo nabízeno s pohonem předních kol. Pouze hybridní varianta má elektrický pohon zadních kol. Tělo je dokonale chráněno proti korozi. Stejně odolný je i interiér s odolnými a měkkými plasty. Na předních i zadních sedadlech se pohodlně usadí čtyři dospělé osoby. Jak se na francouzský vůz sluší, 3008 nabízí kompletní výbavu: automatickou klimatizaci, HUD displej, rozsáhlý zvukový systém, panoramatické střešní okno a tempomat.

Kromě rafinovaných dieselů je na výběr také benzinový agregát 1,6 THP vyvinutý společně s BMW – s výkonem 140-156 koní. Je vybaven přímým vstřikováním paliva a rozvodovým řetězem, který se rychle kazí. Pravidelný servis neřeší problém chybných technických řešení. Nicméně čím mladší je auto, tím nižší je riziko vážné poruchy.

Audi Q5 I 2.0 TFSI

Velmi oblíbenou nabídkou pro zákazníky, kteří požadují něco víc, je Audi Q5 první generace. Technologicky příbuzný model s Porsche Macan se vyráběl v letech 2008 až 2016. Výrazná karoserie je dokonale chráněna proti korozi. Prvky interiéru jsou vyrobeny z vysoce kvalitních materiálů a jejich stav v žádném případě neumožňuje určit skutečný počet najetých kilometrů vozu. Seznam výbavy zahrnuje mimo jiné rozsáhlou multimediální výbavu, klimatizaci, střešní okno, sportovní sedadla, kožené čalounění, bezpečnostní systémy a pohon 4×4.

Vynikající výkon a sametové jízdní vlastnosti zaručuje oblíbená benzinová varianta 2.0 TFSI s výkonem 180-225 koní. Dostal přímé vstřikování paliva a nespolehlivý rozvodový řetěz. Příčinou vysoké spotřeby motorového oleje jsou neúčinné pístní kroužky. Vyplatí se vozit s sebou náhradní kolo a každých tisíc kilometrů kontrolovat hladinu oleje.

Mazda CX-7 2.2 MZR-CD

V roce 2006 Mazda prorazila do světa vozů SUV, které si oblíbila nejen v Evropě. První generace modelu CX-7 se do roku 2012 vyráběla pouze v japonských závodech značky.

Jeho elegantní linie si stále získávají řidiče. Bohužel, stejně jako ostatní Mazdy, i CX-7 překvapivě rychle rezaví. V kabině se pohodlně ubytují čtyři dospělé osoby. Použité plasty jsou tvrdé, ale odolné proti opotřebení. Vůz nezklame úrovní výbavy. Můžeme počítat s elektrickým ovládáním oken a zrcátek, klimatizací, palubním počítačem, audiosystémem Bose a pohonem 4×4.

Jediný dostupný vznětový motor 2.2 MZR-CD má výkon 173 koní. Je spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Jeho nevýhodou je vysoká spotřeba motorového oleje a nespolehlivé vybavení. Rozhodně je lepší vsadit na benzinové varianty, i když ty taky nepatří k nejlepším.

Zdroj: moto.pl