Pět nejproblémovějších aut roku 2025 podle TÜV Report: Na černé listině se ocitly i dvě oblíbené škodovky
Německý TÜV Report pro rok 2025 opět promíchal pořadí spolehlivosti a ukázal, kde ojetiny nejčastěji ztroskotají při technické. Pětice hříšníků vyniká vyšší mírou závažných závad při pravidelných prohlídkách. V žebříčku se překvapivě objevily i dvě populární škodovky, které u mladých vozů propadly pod průměr.
Aby bylo jasno: nejde o lynč jednotlivých značek, spíš o varovný seznam pro chytrý výběr ojetiny. Vybrali jsme modely, které v aktuálním reportu propadaly napříč věkem nebo skončily na samotném dně ve třídě dvou až tříletých aut.
Tesla Model 3: od lídra elektromobility k poslednímu místu
V kategorii 2–3 roky skončil Model 3 úplně poslední se závažnými závadami u zhruba 14 % kontrolovaných vozů. Ještě tvrdší čísla přináší skupina 4–5 let, kde se míra vážných nedostatků blíží pětině vozidel. Nejčastěji se zmiňují potíže s podvozkovými prvky, brzdami a osvětlením, tedy věci, které umí znepříjemnit každodenní provoz i rozpočet.
Na druhou stranu, neplatí to automaticky pro každý kus: kvalita se může lišit podle roku výroby, stylu používání i péče o auto. Pro kupující z toho plyne jednoduché pravidlo – u trojky nepodceňovat důkladnou prohlídku a nešetřit na preventivním servisu.
Dacia Dokker: rekordman mezi staršími
Praktický Dokker láká prostorem a cenou, ale statistiky TÜV ukazují, že s věkem přichází vysoké riziko. U 6 až 7 let starých vozů patří k nejhorším, u 8 až 9 let starých vozů se jeho míra závažných závad dostává přes třicet procent. To už je výstražný signál pro každého, kdo shání levné rodinné auto.
Nejčastější slabinou bývají opotřebené podvozkové díly, brzdy a koroze drobných komponentů. Pokud Dokker, tak jedině s jasnou servisní historií, kontrolou nosných částí a ochotou hned po koupi investovat do podvozku.
Dacia Duster: oblíbený dobrodruh, který špatně stárne
Duster si vybudoval pověst nejdostupnějšího teréňáku, ale testy po letech ukazují, že na technických se mu nedaří. Ve věku 6–9 let se řadí k modelům s nadprůměrnou chybovostí – v některých ročnících atakuje čtvrtinu vozů se závažnou závadou. Typicky jde o únavu zavěšení a brzd, někdy také o potíže v řízení či potíže s výfukem a osvětlením. Kdo chce spolehlivější kus, měl by zacílit na pozdější ročníky po modernizaci, zkontrolovat vůle, tlumiče a stav brzd a nevynechat zvedák a prohlídku podlahy.

Škoda Scala: mladá ojetina s nepříjemným šrámem v tabulkách
Scala je v českých bazarech horké zboží. O to víc překvapí, že v nejmladší kategorii 2–3 roky patří mezi nejhorší trojici. Závažné závady se podle statistik objevují u zhruba každého devátého až desátého vozu. Není to výrok o špatném autě, spíš o tom, že u kusů z počátku výroby a při rychlejším nájezdu je potřeba větší obezřetnost.
Při zkušební jízdě si dejte pozor na klepání od kol, vibrace při brzdění a fungování světel. V servisu chtějte zvednout auto a podívat se na čepy, silentbloky a úniky kapalin. Dobře udržovaná Scala bude sloužit, ale výběr jen tak od oka se tady nemusí vyplatit.
Škoda Superb: velké auto, velká očekávání – a přesto klopýtnutí
Superb je evergreen českých manažerských flotil. O to nepříjemnější je zjištění, že u 2 až 3 roky starých vozů se zařadil do spodních příček. U části kusů se po relativně krátké době objevují závady, které TÜV hodnotí jako závažné – opět především podvozek a světla, někdy i brzdy. U těžších a výkonnějších verzí hraje roli hmotnost, typ kol a rozměr pneumatik, které někdy podvozkové díly zatěžují víc než by bylo záhodno. Pokud po Superbu toužíte, dejte pozor na pravidelné servisní intervaly, skutečný nájezd a zkontrolujte, zda nebyl vůz dlouho zatížený městským provozem s kratšími trasami.
Proč právě tito „propadlíci“: co čísla ve zprávě připomínají
TÜV Report není laboratorní test, ale souhrn reálných výsledků z pravidelných prohlídek. Vyšší míra závad u konkrétních modelů často kombinuje několik faktorů: konstrukční kompromisy (tvrdší podvozek vs. komfort), hmotnost (u elektromobilů trpí zavěšení a brzdy), způsob používání (firemní flotily, rozvoz, špatné silnice) a v neposlední řadě i údržbu. Zpráva zároveň připomíná, že v absolutních číslech existují i skvělé výsledky – třeba Honda Jazz u mladých aut nebo Porsche 911 u starších ročníků, takže technologie sama o sobě není problém. Rozhoduje péče, kvalita dílů a styl jízdy.
Zdroje: tuvsud.com, autohaus.de, Kurzy, Portál řidiče