Padesát let staré elektrické BMW, o kterém jste pravděpodobně nikdy neslyšeli
BMW 1602 Elektro-Antrieb debutovalo v roce 1972 na olympijských hrách v Mnichově. Jaké měl specifikace?
Vychází z modelu BMW 1602, elektromotor s maximálním výkonem 43 koní (32 kW), baterie Varta s kapacitou 12,6 kWh, která vážila 350 kg a s dojezdem 30 kilometrů.
Model 1602e, představený pouhý rok před ropnou krizí v roce 1973, byl raným pokusem BMW o výrobu elektromobilu, píše web Motor1. Dva exempláře byly k vidění na olympijských hrách v Mnichově v roce 1972 a vypadaly prakticky stejně jako standardní 1602, ale pod kapotou skrývaly jednu zásadní změnu. Zmizel spalovací motor a místo něj inženýři instalovali paletu tuctu standardních 12V olověných akumulátorů vyvinutých společností Varta. Tak se zrodilo první elektrické BMW.
Samotná sada akumulátorů vážila 350 kilogramů a poháněla stejnosměrný motor Bosch o výkonu 12 kW / 32 kW (trvalý / špičkový výkon). Výkon byl přenášen na zadní kola. Jak si asi dokážete představit, obrovská hmotnostní zátěž, kterou si baterie vyžádaly, se podepsala na výkonu vozu. Sprint na rychlost 50 km/h trval osm sekund a maximální rychlost činila pouhých 100 km/h.
Dva vozy nasazené na hrách měly při jízdě po městě dojezd 30 km. BMW uvedlo, že baterie Varta stačí až na 61 km jízdy, ale pouze při ustálené jízdě rychlostí 50 km/h. Model 1602e měl ranou formu rekuperačního brzdění, protože elektromotor plnil také funkci generátoru, takže energie vzniklá při brzdění se ukládala do baterie.
Zdroj: motor1.com