Omezení maximální rychlosti v Německu se nekoná. Vysvětlení ministra dopravy je logické

Přidat na Seznam.cz

V Německu se „díky“ rudozeleným politickým náladám pravidelně objevují pokusy o zrušení neomezené rychlosti na vybraných úsecích dálnic, ale tato aktivita zatím vždy narazila na zdravý rozum, který chápe, že rychlost má s nebezpečím na silnicích jen málo společného. Autobahn nepředstavuje pro řidiče o nic větší riziko než jiné silnice podobného typu v okolních zemích a zdá se, že tento status quo přetrvá, jak píše server Automobilwoche. Na západ od ČR není maximální rychlost omezena a důvody pro to asi nejsou překvapivé.

Pokud obdivujete Němce pro jejich pragmatický přístup k dopravním zákonům a související legislativě, který nedělá z rychlosti strašáka, ale naopak důvěřuje řidičům a jejich schopnostem, možná máte důvod k nim vzhlížet ještě více.

Tamní spolkový ministr dopravy Volker Wissing (FDP) totiž pro domácí média opět potvrdil, že pro plošné omezení rychlosti na německých dálnicích stále neexistuje žádný rozumný důvod.

„Překračování rychlosti je osobní odpovědností občanů, pokud neohrožují ostatní. Stát by se měl v tomto ohledu držet zpátky,“ řekl Wissing.

Podle něj navíc v Německu neexistují jiné důvody pro omezení rychlosti než bezpečnost. „Vysoké ceny energií jsou důvodem, proč mnozí již nyní jezdí pomaleji. Navíc v případě elektromobilů nebudou řidiči jezdit rychle i proto, že šetří baterie,“ dodal spolkový ministr dopravy.

Snahy o omezení rychlosti, které se objevily i jako způsob úspory energie v souvislosti s konfliktem na Ukrajině, jsou předmětem opakovaných diskusí již několik let. V současné (tzv. semaforové koalici) je však FDP zásadně proti.

Volker Wissing navíc navrhuje, aby se stále více přetížené německé dálnice rozšířily o nové jízdní pruhy. Zelení ve vládě z toho dostávají vyrážku, protože se domnívají, že více pruhů poškodí životní prostředí a nepomůže splnit klimatické cíle, ale ministr dopravy má i na to odpověď.

„Musíme umožnit rozvoj klimaticky neutrální dopravy na našich silnicích. Mám tím na mysli elektromobily a také CO2 neutrální e-paliva, a to i v nákladní dopravě,“ upozorňuje Wissing a dodává: „Řízení automobilu znamená svobodu, flexibilitu a soukromí a na venkově nebo ve stáří navíc i účast a sebeurčení. Němci proto právem očekávají, že naše silnice budou v dobrém stavu.“

Zdroj: redakce, automobilwoche.de